Clam unànime perquè l'Ebre tinga una veritable estació central a l'Aldea
Polítics i agents socioeconòmics reclamen, amb l'absència del PSC, millores a la xarxa ferroviària del territori
Davant el dèficit d'infraestructures, unitat d'acció. Si fa unes setmanes les Terres de l'Ebre van protagonitzar a Gandesa un acte unitari en defensa de l'opció catalana de l'A-68, a què es va sumar també el Camp de Tarragona. Ahir va tenir lloc un acte institucional semblant a l'Aldea però aquesta vegada per reclamar una millora del servei i les infraestructures ferroviàries del territori, convocat pels alcaldes de l'Aldea, Dani Andreu (ERC), Amposta, Manel Ferré (CiU) i Tortosa, Ferran Bel (CiU) –els tres municipis que donen nom a l'estació de l'Aldea– l'acte va aplegar, a més d'alcaldes i representants polítics de tots els colors excepte el PSC, els principals representants del teixit social i econòmic de les Terres de l'Ebre: José Luis Mora com a president de la Cambra de Comerç, Azael Fabregat com a director del campus de l'Ebre de la URV, Wifredo Miró com a secretari general de la UGT a l'Ebre o Josep Maria Franquet com a president del consell econòmic i social de les Terres de l'Ebre, entre d'altres. La reivindicació que van fer al Ministeri de Foment va ser la d'un pla director per a l'estació de l'Aldea per convertir-la en la veritable estació central de l'Ebre, un pla que inclou millorar els accessos, ampliar les instal·lacions ferroviàries, ampliar els horaris d'obertura i fer més aparcaments, a més d'incrementar el nombre de trens regionals i fer parar els trens de velocitat alta com l'Euromed o el TAV. «Això també és reequilibri territorial», va dir el president de la Cambra de Comerç, José Luis Mora. «L'alta velocitat crea una forta dicotomia entre els territoris que en tenen i els que no i sembla que l'Estat només reserva aquest dret a les capitals de província, per això és tan important aconseguir la vegueria», va afirmar per la seua banda el president del consell econòmic i social, Josep Maria Franquet, tot afegint que les «Terres de l'Ebre no poden perdre ja més trens». «Un futur sense infraestructures és difícil i el camí és anar junts», va assenyalar per la seua banda el director del campus de l'Ebre de la URV, Azael Fabregat.