Clam unànime perquè l'Ebre tinga una veritable estació central a l'Aldea

Polítics i agents socioeconòmics reclamen, amb l'absència del PSC, millores a la xarxa ferroviària del territori

Davant el dèficit d'infraestructures, unitat d'acció. Si fa unes setmanes les Terres de l'Ebre van protagonitzar a Gandesa un acte unitari en defensa de l'opció catalana de l'A-68, a què es va sumar també el Camp de Tarragona. Ahir va tenir lloc un acte institucional semblant a l'Aldea però aquesta vegada per reclamar una millora del servei i les infraestructures ferroviàries del territori, convocat pels alcaldes de l'Aldea, Dani Andreu (ERC), Amposta, Manel Ferré (CiU) i Tortosa, Ferran Bel (CiU) –els tres municipis que donen nom a l'estació de l'Aldea– l'acte va aplegar, a més d'alcaldes i representants polítics de tots els colors excepte el PSC, els principals representants del teixit social i econòmic de les Terres de l'Ebre: José Luis Mora com a president de la Cambra de Comerç, Azael Fabregat com a director del campus de l'Ebre de la URV, Wifredo Miró com a secretari general de la UGT a l'Ebre o Josep Maria Franquet com a president del consell econòmic i social de les Terres de l'Ebre, entre d'altres. La reivindicació que van fer al Ministeri de Foment va ser la d'un pla director per a l'estació de l'Aldea per convertir-la en la veritable estació central de l'Ebre, un pla que inclou millorar els accessos, ampliar les instal·lacions ferroviàries, ampliar els horaris d'obertura i fer més aparcaments, a més d'incrementar el nombre de trens regionals i fer parar els trens de velocitat alta com l'Euromed o el TAV. «Això també és reequilibri territorial», va dir el president de la Cambra de Comerç, José Luis Mora. «L'alta velocitat crea una forta dicotomia entre els territoris que en tenen i els que no i sembla que l'Estat només reserva aquest dret a les capitals de província, per això és tan important aconseguir la vegueria», va afirmar per la seua banda el president del consell econòmic i social, Josep Maria Franquet, tot afegint que les «Terres de l'Ebre no poden perdre ja més trens». «Un futur sense infraestructures és difícil i el camí és anar junts», va assenyalar per la seua banda el director del campus de l'Ebre de la URV, Azael Fabregat.

LES FRASES

DANI ANDREU
ALCALDE DE L'ALDEA (ERC)
«La poca rellevància electoral ha de deixar de ser una llosa. Hem de deixar de ser un territori que vol però no pot»
MANEL FERRÉ
ALCALDE D'AMPOSTA (CiU)
«Tenim una mancança crònica i perenne d'infraestructures. Per solucionar-ho hem d'anar amb una sola veu»
FERRAN BEL
ALCALDE DE TORTOSA (CIU)
«No s'entén que en ple segle XXI encara no tinguen una sola parada de l'Euromed a l'Aldea»
JOSÉ LUIS MORA
PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ DE TORTOSA
«Volem que l'estació de l'Aldea siga l'estació central de les Terres de l'Ebre. Que hi haja més trens també és reequilibri territorial»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.