Medi ambient

La interconnexió elèctrica estarà operativa el 2014

Els ministres d'Energia francès i espanyol ratifiquen que l'obra començarà a final d'any

Creen un grup de treball per estudiar nous enllaços fronterers

El ministre francès d'Indústria i Energia, Eric Besson, i el seu homòleg espanyol, Miguel Sebastián, van ratificar ahir la intenció de tots dos governs de començar les obres de la interconnexió elèctrica Santa Llogaia-Baixàs a final d'aquest any, i de posar en marxa aquest enllaç subterrani de molt alta tensió (MAT) l'any 2014. En realitat el calendari del projecte no canvia respecte de l'acordat ara fa un any, però per primera vegada es ratifica a escala ministerial després que tots dos estats han completat els tràmits administratius més importants. Cal recordar, en aquest sentit, que el govern francès no va aprovar la declaració d'utilitat pública del projecte fins al dia 4 d'aquest mes.

La novetat més important de la reunió ministerial celebrada ahir a Madrid és l'anunci de la creació d'un grup de treball conjunt amb els gestors de les xarxes de transport (les empreses REE en el cas espanyol i RTE a la banda francesa) per ampliar la capacitat d'interconnexió elèctrica “com a mínim fins als 4.000 megawatts al més aviat possible, i en tot cas abans del 2020”. Cal recordar que l'entrada en funcionament de la línia Santa Llogaia-Baixàs, la capacitat d'intercanvi elèctric entre l'Estat espanyol i el francès passarà a ser de 2.800 megawatts anuals, el doble de la capacitat actual.

Solució tècnica per al soterrament

El dictamen presentat fa tres anys pel mediador europeu per a la interconnexió elèctrica, Mario Monti, apostava per la construcció d'una línia soterrada per tal de superar l'oposició manifestada per nombroses entitats ciutadanes i municipalistes de les dues bandes de la frontera. La decisió de construir la línia sota terra, però, ha suposat un increment important del cost del projecte –que ara està valorat en 700 milions d'euros– i ha obligat a buscar solucions tècniques per aconseguir que la línia compleixi amb la seva principal finalitat: l'intercanvi d'electricitat. El principal problema tècnic és que la línia soterrada serà de corrent continu (i no altern, com les línies normals) i haurà de tenir transformadors especials a banda i banda per millorar l'eficiència en l'intercanvi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona