Societat

Més multes i menys accidents

Des de la posada en funcionament de la velocitat variable el nombre de sancions ha crescut un 48%, sobretot per la reducció del marge dels radars

Tot i l'augment de velocitat mitjana, hi ha hagut menys sinistres amb morts i ferits

Més multes i menys
accidents


Entre els mesos de març i abril, quan es va posar en funcionament la mesura de la velocitat variable, el nombre de multes de trànsit (10.434) va augmentar gairebé un 48% respecte als dos primers mesos de l'any (7.079), quan encara funcionava la zona 80 impulsada per l'exconseller d'Interior Joan Saura.

La causa d'aquest increment del nombre de sancions és la fi de la “permissivitat” que, segons Joan Aregio, director del Servei Català de Trànsit (SCT), s'hauria aplicat en aquesta zona en els darrers tres anys, en què es va ordenar ampliar els marges dels radars a la zona 80, després que es detectés un gran augment del nombre de multes durant els primers mesos d'aplicació de la mesura. “Ara ja hem establert els mateixos criteris per a tots els radars de Catalunya”, va recordar ahir Aregio, que va fer una valoració “molt positiva” dels tres primers mesos de funcionament de la velocitat variable. Tot i l'augment de velocitat mitjana tant en hores punta (de 74 a 78 km/h) com en la resta del dia (de 93 a 95), la xifra de morts i ferits greus a l'antiga zona 80 es va reduir un 30% entre el març i l'abril –només dues víctimes i ferits greus–, un fet que demostra, segons Aregio, que els que vinculen un augment de la velocitat amb més accidents “no tenen raó”. Comparant el primer quadrimestre del 2010 (amb zona 80) i el del 2011 (ja amb dades de velocitat variable), s'observa que el nombre de víctimes s'ha reduït un 41% aquest any, seguint la mateixa tendència de reducció de sinistralitat que ja es produeix a la resta de vies catalanes.

Un altre factor que ha millorat amb la implantació del model de velocitat variable és la congestió, que s'ha reduït un 33%. En espera de l'avaluació ambiental, que es coneixerà d'aquí a uns mesos, el director del SCT va afirmar que “no” es rectificarà la velocitat variable, que els ciutadans han acceptat amb “normalitat”.

LA XIFRA

10
persones
han mort o han quedat ferides greument en accidents els últims quatre mesos a la zona de velocitat variable.

LA FRASE

Si hem de rectificar tindrem en compte els criteris ambientals, però també altres factors, com ara el viari
Joan Aregio
director del servei català de trànsit

L'ampliació del model a la B-23, a finals del 2011

Joan Aregio va confirmar que s'ha adjudicat l'obra per a la implantació de la velocitat variable a la B-23 (Diagonal-Molins), que estarà feta a finals d'any. També preveu presentar aviat al Parlament l'informe demanat pel consistori de Montgat sobre l'impacte acústic d'augmentar la velocitat a 110 km/h al tram de la C-31 que creua el municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.