Mediterràniament gironí
Estrella Damm comença a emetre avui a la televisió l'anunci de l'estiu, que s'ha rodat a l'Empordà, en què apareix el cuiner Ferran Adrià
El videoclip de la marca de cerveses s'ha convertit ja en tot un referent, sobretot per als joves
Isabel Coixet dirigeix l'anunci, en el qual ha participat l'actriu Elena Anaya
L'espot de l'estiu d'Estrella Damm es comença a emetre avui a la televisió, un anunci que forma part de la campanya publicitària que per tercer any porta el lema “Mediterràniament”. Aquest cop serà un “Mediterràniament” molt gironí, amb un videoclip rodat íntegrament a l'Empordà, a l'entorn del cap de Creus,
i amb El Bulli i el cuiner Ferran Adrià com a protagonistes.
La història que explica l'espot se centra en l'aventura de quatre joves: Dani, Clara, Enrico i Kyoshi, que compleixen el seu somni com
a stagers del restaurant El Bulli, a les ordres d'Adrià. Durant la seva estada, disfruten del paisatge, la cultura i la vida nocturna que envolta l'Empordà i, en concret, el cap
de Creus. Els protagonistes passen per llocs emblemàtics com ara Sant Pere de Rodes, el Port de la Selva, les ruïnes d'Empúries, l'Escala i Portlligat, a Cadaqués.
Tot comença quan el protagonista de la història, en Dani, està muntant el seu propi restaurant i veu una foto de la Clara, que va conèixer a El Bulli, i això li recorda aquell estiu idíl·lic que va passar al cap de Creus, quan els dos joves van viure una bonica història d'amor entre cassoles, jocs de cartes, excursions i festes a la platja en el marc incomparable de l'Empordà. Al final de l'espot, en Dani acaba l'estada a El Bulli i recorda amb Ferran Adrià que “de vegades el que és normal resulta extraordinari” mentre mengen uns ous ferrats amb una Estrella Damm.
Ferran Adrià i El Bulli
No és el primer cop que Adrià col·labora amb la marca de cervesa ja que el 2008 el reconegut cuiner i l'empresa catalana van crear Estrella Damm Inèdit. Per això, la cervesera va pensar que El Bulli i la nostra gastronomia podrien estar presents en la campanya publicitària de l'estiu, especialment perquè aquesta serà l'última temporada en què el restaurant de Roses estigui obert al públic. Per aconseguir que l'espot fos al més real possible, els actors principals van conviure durant dos dies amb l'equip d'El Bulli per veure de primera mà com treballen.
El videoclip, a banda de la intervenció estel·lar del famós cuiner, també té la participació de l'actriu Elena Anaya que protagonitza
la nova pel·lícula de Pedro Almodóvar. Anaya surt a l'anunci en
una visita a la cuina d'El Bulli, acompanyada per Adrià.
El videoclip l'ha dirigit per primer cop la reconeguda cineasta
Isabel Coixet, guanyadora de tres premis Goya. Es va gravar durant nou dies a l'Empordà i hi van treballar més de quaranta persones de l'equip de la prestigiosa directora i hi van participar fins a 150 extres. Els internautes l'han pogut veure en primícia a través d'internet,
en què fins ahir havia rebut més
de 330.000 visites.
L'èxit de les cançons
De fet, l'anunci d'Estrella Damm de l'estiu passat, que van protagonitzar Cadaqués i Menorca, va batre tots els rècords a Youtube, amb més de 3,8 milions de descàrregues. En aquest sentit, l'espot de la marca catalana de cervesa s'ha convertit en un referent de l'estiu, sobretot per als joves, i especialment per l'èxit que han tingut les cançons dels videoclips. Primer va ser el Summercat –més coneguda amb el nom de “Tonight, tonight”– de Billie The Vision and The Dancers, i l'any 2010 va passar el mateix amb l'Applejack del grup australià The Triangles.
Aquest cop Estrella Damm ha
escollit la cançó I wish that I could see you soon, del grup Herman Dune, un duo francès de rock format
el 1999. La formació musical té
cançons amb ritmes folk.