transports
El govern estudia allargar la nova línia R8 de Vilafranca a Sant Celoni
El traçat que des de diumenge unirà Granollers i Martorell no té data per a la prolongació
La unió del Vallès i el Baix Llobregat sumarà 3.000 passatgers
Encara no ha entrat en funcionament (ho farà diumenge), però el govern de la Generalitat i Renfe ja estan pensant a prolongar la nova línia R8 de Rodalies (Granollers-Martorell) fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni. De moment, però, no hi ha data i ni tan sols cap projecte en marxa perquè no hi ha diners a la caixa per fer-ho. “Tot dependrà de si Foment inverteix en les infraestructures necessàries per tirar endavant el projecte”, va explicar ahir el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font.
“Estem en una economia de crisi”, va assegurar Font, que va tornar a recordar els incompliments d'inversions de Foment en el pla de Rodalies. De fet, si es pot posar en funcionament la nova línia R8, la primera que no passa per Barcelona, és perquè s'ha aprofitat la infraestructura de la línia R7 –que s'escurça–, les vies d'una línia de trens de mercaderies i el nus ferroviari de Mollet del Vallès. Tot plegat, a un cost “pràcticament zero”, segons van coincidir a dir Font i el director de Rodalies a Catalunya, Miguel Ángel Remacha, que ahir van fer el primer trajecte de prova de la línia R8 abans que entri en funcionament diumenge.
El Departament de Territori i Sostenibilitat i Renfe calculen que la R8 atraurà una mitjana d'uns 3.000 passatgers diaris, molts d'ells estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que aprofitaran les millores de connexió amb l'estació de Cerdanyola del Vallès. Així, des de diumenge, un universitari de Mollet del Vallès, per exemple, podrà arribar a l'estació de la UAB en només 10 minuts, quan, fins ara, trigava una hora i un quart perquè havia de passar per l'estació de Sants de Barcelona. El trajecte entre Granollers i Martorell passarà a fer-se en 45 minuts en lloc de l'hora i quart actuals.
Els responsables de Rodalies estan convençuts que els canvis a la xarxa aconseguiran captar usuaris que fins ara es desplaçaven en cotxe (especialment a la UAB) i que es descongestionarà el trànsit ferroviari a Barcelona perquè passaran menys trens pel túnel de la plaça Catalunya fins a l'Hospitalet. Això ajudarà a buscar solucions quan hi hagi incidències.
LES XIFRES
La rebaixa tarifària no potencia el transport públic
La rebaixa del preu dels bitllets d'autobús, metro, tramvia i tren que es va començar a aplicar l'1 d'abril i que expira a finals d'aquest mes no ha atret nous usuaris per al transport públic a Catalunya, segons va afirmar ahir el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font. Segons les dades de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el nombre de passatgers a la zona tarifària integrada de Barcelona va augmentar un 2,4% entre l'abril i el maig d'aquest any (mesos en què estava en vigor la rebaixa tarifària) respecte al mateix període del 2010. L'increment del nombre de passatgers dels mesos precedents (entre el gener i el març, amb els preus més elevats) va ser d'un 2,5%.
El govern català estava en contra de rebaixar els preus, com volia l'Estat, que confiava estalviar energia tot potenciant el transport públic. Finalment, el govern central va pagar el dèficit sanitari.
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 21-06-2011, Pàgina 29
- El Punt. Barcelona 21-06-2011, Pàgina 29
- El Punt. Camp de Tarragona 21-06-2011, Pàgina 29
- El Punt. Comarques Gironines 21-06-2011, Pàgina 33
- El Punt. Penedès 21-06-2011, Pàgina 29
- El Punt. Maresme 21-06-2011, Pàgina 29
- El Punt. Vallès Occidental 21-06-2011, Pàgina 29
- Avui 21-06-2011, Pàgina 25