Societat

transports

El govern estudia allargar la nova línia R8 de Vilafranca a Sant Celoni

El traçat que des de diumenge unirà Granollers i Martorell no té data per a la prolongació

La unió del Vallès i el Baix Llobregat sumarà 3.000 passatgers

Encara no ha entrat en funcionament (ho farà diumenge), però el govern de la Generalitat i Renfe ja estan pensant a prolongar la nova línia R8 de Rodalies (Granollers-Martorell) fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni. De moment, però, no hi ha data i ni tan sols cap projecte en marxa perquè no hi ha diners a la caixa per fer-ho. “Tot dependrà de si Foment inverteix en les infraestructures necessàries per tirar endavant el projecte”, va explicar ahir el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font.

“Estem en una economia de crisi”, va assegurar Font, que va tornar a recordar els incompliments d'inversions de Foment en el pla de Rodalies. De fet, si es pot posar en funcionament la nova línia R8, la primera que no passa per Barcelona, és perquè s'ha aprofitat la infraestructura de la línia R7 –que s'escurça–, les vies d'una línia de trens de mercaderies i el nus ferroviari de Mollet del Vallès. Tot plegat, a un cost “pràcticament zero”, segons van coincidir a dir Font i el director de Rodalies a Catalunya, Miguel Ángel Remacha, que ahir van fer el primer trajecte de prova de la línia R8 abans que entri en funcionament diumenge.

El Departament de Territori i Sostenibilitat i Renfe calculen que la R8 atraurà una mitjana d'uns 3.000 passatgers diaris, molts d'ells estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que aprofitaran les millores de connexió amb l'estació de Cerdanyola del Vallès. Així, des de diumenge, un universitari de Mollet del Vallès, per exemple, podrà arribar a l'estació de la UAB en només 10 minuts, quan, fins ara, trigava una hora i un quart perquè havia de passar per l'estació de Sants de Barcelona. El trajecte entre Granollers i Martorell passarà a fer-se en 45 minuts en lloc de l'hora i quart actuals.

Els responsables de Rodalies estan convençuts que els canvis a la xarxa aconseguiran captar usuaris que fins ara es desplaçaven en cotxe (especialment a la UAB) i que es descongestionarà el trànsit ferroviari a Barcelona perquè passaran menys trens pel túnel de la plaça Catalunya fins a l'Hospitalet. Això ajudarà a buscar solucions quan hi hagi incidències.

LES XIFRES

5,1
per cent
ha crescut el nombre d'usuaris de Rodalies en els primers cinc mesos de l'any respecte del 2010.
6,77
és la nota
que posen els usuaris dels trens de Rodalies al servei, segons l'enquesta de qualitat de Renfe.
900
el nou telèfon
d'atenció al client de Renfe deixa de ser un 902 i passa a ser gratuït. És el 900 41 00 41.

La rebaixa tarifària no potencia el transport públic

La rebaixa del preu dels bitllets d'autobús, metro, tramvia i tren que es va començar a aplicar l'1 d'abril i que expira a finals d'aquest mes no ha atret nous usuaris per al transport públic a Catalunya, segons va afirmar ahir el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font. Segons les dades de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el nombre de passatgers a la zona tarifària integrada de Barcelona va augmentar un 2,4% entre l'abril i el maig d'aquest any (mesos en què estava en vigor la rebaixa tarifària) respecte al mateix període del 2010. L'increment del nombre de passatgers dels mesos precedents (entre el gener i el març, amb els preus més elevats) va ser d'un 2,5%.

El govern català estava en contra de rebaixar els preus, com volia l'Estat, que confiava estalviar energia tot potenciant el transport públic. Finalment, el govern central va pagar el dèficit sanitari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.