L'alumnat de La Florida projecta un habitatge bioclimàtic
Es tracta d'un projecte de sostenibilitat on s'integren les competències emprenedores i la proposta plurilingüe del centre
Florida Secundària avança en el seu projecte educatiu innovador d'integració de les competències emprenedores en el treball per projectes. En aquest sentit, durant el curs s'ha dut a terme el projecte “Construïm una vivenda bioclimàtica” que ha realitzat l'alumnat de 1r de batxillerat durant el tercer trimestre. La proposta s'emmarca dins de l'assignatura de Ciències per al món Contemporani i en el seu mòdul de Sostenibilitat, ha sigut una nova oportunitat perquè els xics i xiques de Florida Secundària pogueren continuar desenvolupant les competències emprenedores seleccionades pel centre: Treball en equip, Gestió del Risc, Qualitat en el treball, Comunicació efectiva, Creativitat i Innovació, Actitud positiva, Iniciativa, Organització i planificació, Resolució de problemes, Lideratge i Decisions Ètiques.
En aquest context, han construït un habitatge bioclimàtic, projecte que han degut defendre davant d'un jurat que havia de decidir el guanyador d'entre els tres grups de primer de Florida Secundària. El projecte va començar en el mes d'abril i ha comptat amb l'ajuda del professorat de Tecnologia, Matemàtiques, Dibuix tècnic, Anglés, Física i Química, Economia i Informàtica, entre altres.
L'alumnat es va dividir en tres grups de 30 alumnes, un dels quals era el grup que durant tot el curs ha desenvolupat les seues classes en anglés, dins de la proposta plurilingüe del centre, fet que ha suposat la necessitat que el propi alumnat realitzara la traducció simultània de la seua presentació per què tots els professors membres del jurat pogueren valorar els seus arguments. A més, cada grup se subdividia en 6 grups d'experts amb responsabilitats assignades; Arquitectes, Enginyers, Constructors, Economistes, Redactors i Bombers per a cada una de les tres vivendes: “Vivenda Gregal”, “Vivenda Migdia” i “Vivenda Llebeig”.
Els arquitectes, alumnes, amb les optatives de dibuix i tecnologia, havien de realitzar els planols de la vivenda i la maqueta. Els enginyers, alumnes amb l'assignatura de Física i Química o Tecnologia havien de decidir sobre com minimitzar les despeses d'aigua i d'electricitat. Els Constructors, havien de prendre les decisions sobre els tipus de materials constructius que s'utilitzarien en la vivenda. Els economistes, havien de fer el pressupost total de la vivenda i els redactors, alumnes del batxillerat humanístic, havien d'escriure un discurs en defensa de la Sostenibilitat explicant el significat de l'arquitectura bioclimàtica.