Una ciutat amb nota
Els participants en la campanya ‘Girona 10' celebren la iniciativa.
El sector es planteja buscar visitants de fora de Catalunya en pròximes edicions
El primer dia de la campanya de promoció turística Girona 10 va arrencar ahir amb “un èxit que ha superat totes les expectatives”, segons va dir ahir exultant el president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Xavier Nicolazzi, mentre visitava l'estand on els comerciants i productors del Mercat del Lleó donaven la benvinguda als primers visitants obsequiant-los amb ratafia, postres de músic i un xuixo de crema, i oferint-los, al preu simbòlic de 10 euros, una bossa amb productes d'alimentació. L'aglomeració que a partir del migdia es va començar a veure a les taules on se servien els tastets del Mercat i a l'Oficina de Turisme de la Rambla li donava tota la raó, i la valoració que en feien els beneficiaris, la gran majoria procedents de Barcelona o la rodalia, era igualment entusiasta. “És una iniciativa fantàstica”, coincidien a dir encantats mentre recollien la seva ració de fesols de Santa Pau amb botifarra de perol esparracada. Tots els visitants consultats admetien haver tingut dificultats per fer la reserva, tant per internet com per telèfon, però un cop obtinguda la plaça, aquest els semblava un inconvenient menor. Nicolazzi no va gosar confirmar si hi haurà més edicions de la campanya, però va considerar que “és evident que d'aquí ha de sortir alguna cosa”. De tota manera, va avançar que s'estan plantejant acotar la proposta per atraure més visitants de fora de Catalunya, oferint aquest paquet promocional per a grups específics de turistes d'altres ciutats de l'Estat o negociant amb Ryanair una proposta conjunta de vols i estades.
Tot un dia per trobar l'última habitació disponible
Aquesta parella de Manresa quasi havia desistit de trobar allotjament, després d'intentar infructuosament fer alguna reserva a través d'un sistema informàtic saturat o que els rebia sempre amb el cartell de ‘Complet', però van decidir anar-se'n a dormir i intentar-ho l'endemà i van fer sort: el tercer hotel que van localitzar, l'Ultònia, els va donar l'última habitació que els quedava lliure. A l'Aula Gastronòmica del Mercat del Lleó, recollien ahir els tastets de la campanya fent boca ja per dinar: havien reservat taula a l'Amaranta, un restaurant vegetarià del qual els havien donat molt bones referències, i per sopar tenien hora al mexicà Maguey.
Un regal de Reis amortitzat entre dues parelles de germans de Martorell i Castellví
Tal com promocionava la campanya, Jordi Esteve i Anna Canals, de Martorell i Castellví de Rosanes, van aprofitar l'oferta de Girona 10, una iniciativa que qualifiquen de ”fantàstica”, com a regal de Reis per al germà d'ell, Àlex Esteve, i la seva parella, Cristina Morcillo, amb l'avantatge de beneficiar-se'n ells mateixos com a acompanyants. Com la majoria de participants en aquesta promoció turística, van haver de renunciar als hotels que haurien preferit (“hi va haver un moment que érem 470 persones alhora demanant la mateixa habitació”, expliquen), però se senten satisfets de l'Hotel Girona Nord de Sarrià on van poder fer finalment la reserva. Ahir al matí, agafaven forces per al cap de setmana amb els tastets del Mercat.
“T'agradaria passar un cap de setmana a Girona?”
Jordi Antoni Varas, de les Franqueses del Vallès, va assabentar-se de la promoció a través de la ràdio, i li va faltar temps per trucar a la seva xicota, Laura Jurado, i proposar-li: “T'agradaria anar a passar el cap de setmana a Girona?” La seva primera elecció va ser el Vichy Catalán, però van desistir-ne ben aviat en vista del col·lapse. En mitja hora van trobar una alternativa en el Peninsular, que té l'avantatge d'oferir-los allotjament al cor mateix de Girona. Valoren molt positivament una campanya que els permetrà conèixer millor una ciutat que només recordaven d'alguna visita escolar.