El tren turístic ‘Caspolino' busca suport per circular a partir de l'any 2019
El projecte ha aconseguit el compromís de 23 ajuntaments i necessita 1,3 milions d'euros
El comboi circularà entre la Costa Daurada i el Baix Aragó
Connectar la Costa Daurada amb Casp, al Baix Aragó, per potenciar el turisme. Aquest és l'objectiu de Caspolino, el projecte de tren turístic que impulsa la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova (Ribera d'Ebre). L'objectiu és que el comboi comenci a circular l'any 2019.
Actualment ja s'ha aconseguit el suport de 23 ajuntaments, que garantirien 750.000 euros. Dels 36 consistoris als quals van trucar a la porta, la resta o bé s'hi han mostrat en contra o encara no s'han pronunciat. Amb tot, la iniciativa necessita 1,3 milions d'euros perquè pugui ser una realitat. Entre els consistoris que hi participaran econòmicament, hi ha Reus, Benissanet, Móra la Nova, Ascó, Flix o Casp, entre d'altres. Així, els promotors es donen de temps fins a finals d'any. Com a alternativa, es plantejarien posar el tren en marxa “d'una manera més modesta”, un fet que es podria fer només amb els 750.000 euros dels consistoris. “Seria sense la locomotora de vapor”, exposa el president de la fundació, Jordi Sasplugas. En aquest context, Ferrocarrils de la Generalitat s'ha ofert a ser l'operador quan el tren estigui en funcionament. Paral·lelament, la fundació també ha rebut una proposta de Rail Events, una empresa nord-americana que munta esdeveniments amb trens. Precisament, el Centre d'Interpretació del Ferrocarril de Móra la Nova va organitzar aquest cap de setmana unes jornades per donar a conèixer la tasca de valorar les antigues instal·lacions ferroviàries de Móra la Nova i la vinculació d'aquesta població amb el món del ferrocarril, coincidint amb els 125 anys de l'arribada del ferrocarril a la vila. Entre altres activitats, van ser homenatjats els ferroviaris jubilats.