La demarcació de Girona uneix turisme i cultura en un nou festival
Som Cultura programa durant tot el mes de novembre experiències genuïnes per apropar l'oferta cultural
“Una de les coses que més ens ha costat en els darrers anys ha estat casar turisme i cultura”, reflexiona Pere Vila, president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona durant la presentació de la primera edició de Som Cultura, un maridatge entre “cultura, públic de proximitat i turisme”. “Tradicionalment es pensa que aquests cultura i turisme són competència, però nosaltres creiem que això és totalment erroni”, reflexiona Vila. En aquest sentit, la cultura “és un actiu que s'ha d'enaltir”, sense reserves, amb la implicació de les administracions. És per això que l'entitat que presideix Vila aposta per una nova oferta em terres gironines. “Volem aprofundir en un mes en què tradicionalment tendeix a baixar l'activitat cultural, com és novembre. En aquestes dates pensem que podem aportar un visitant nou al nostre patrimoni”.
Som Cultura és la primera campanya de divulgació i promoció, impulsada pel Club de Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. La primera edició del festival oferirà més de 70 activitats programades durant el mes de novembre a diversos espais de la demarcació. Totes elles “experiències genuïnes i originals”, acompanyades de promocions i descomptes que permetin ampliar el ventall d'opcions al visitant.
Més de 40 institucions i empreses són les responsables d'oferir totes les activitats, fet que posa en relleu “la riquesa de la cultura en aquestes terres” i reivindica una oferta cultural “que es treballa durant tot l'any”. D'entre les propostes destaquen una trobada d'instagramers als escenaris de la sèrie Joc de trons, del Barri Vell de Girona, conèixer el pas de l'actriu Ava Gardner per Tossa de Mar; recordar cançons d'infantesa a través del festival Càntut de Cassà de la Selva; o descobrir els camins de l'exili mitjançant rutes de Camprodon a Prats de Molló.
Més informació
Blog: somcultura.com