Sense acord per resoldre la vaga de Bages Exprés
CCOO avisa que els treballadors podrien quedar sense atur i sense indemnització
La vaga dels treballadors de Bages Exprés, que va començar el 17 d'octubre, no s'aturarà. La reunió que ahir hi va haver entre la Direcció General de Relacions Laborals, els sindicats i les dues empreses implicades no va servir per trobar cap sortida al conflicte que afecta el servei de bus que enllaça Manresa amb Barcelona. Encara més, segons va explicar Carles Manzanares, secretari d'organització de CCOO de serveis a la ciutadania de la Catalunya Central, les dues empreses van enrocar encara més les seves posicions, un fet que, en la seva opinió, perjudica directament els treballadors.
Manzanares va detallar que la UTE Bages Exprés –la unió d'empreses que deixarà de prestar el servei per ordre judicial– té la intenció de “lliurar la carta de subrogació als treballadors perquè passin a l'altra empresa”, la Hispano-Igualadina, un moviment que està previst en el conveni col·lectiu de transport de viatgers per carretera de la demarcació de Barcelona.
El problema, va detallar, és que la companyia igualadina no ho interpreta així i ahir “va dir que no subrogaria cap dels 14 treballadors”. Aquest fet, va dir, podria deixar els xofers “sense feina i en terreny de ningú”, ja que com que no serien formalment acomiadats de Bages Exprés “no tindrien dret ni de tramitar la prestació d'atur ni de rebre cap indemnització”. En un comunicat que CCOO va emetre ahir després de la reunió, el sindicat assegura que “quedarien desemparats i sense cap resposta clara respecte del seu futur”. En aquest cas, l'única via per als treballadors seria la judicial.
La Direcció General de Relacions Laborals ha convocat una segona reunió –prevista per avui– per continuar les converses i mirar de trobar una solució positiva tant pels treballadors com pels 20.000 usuaris que cada dia feien servir la línia de bus que uneix Manresa, Olesa de Montserrat i Barcelona.
Paral·lelament, els viatgers continuen reunint signatures –ja n'han aportades més de 400– per pressionar les institucions i les dues empreses. Demanen que els xofers no siguin acomiadats i que la nova empresa mantingui els 27 serveis diaris entre Manresa i Barcelona, que amb la vaga s'han convertit en sis, tots al matí.