Eleccions a la UdG: Facultat de Ciències

Els col·lectius de la UdG plantegen qüestions als dos candidats de les pròximes eleccions al rectorat del dia 17 de novembre

S'ha de planificar un mapa de titulacions de la UdG? I, en aquest marc, com hauria de ser la vinculació entre els estudis de grau i de màster?

Anna Maria Geli: «Un concepte estàtic de mapa de titulacions no és compatible amb el dinamisme implícit en el nou marc universitari. La UdG ha apostat per un model més flexible, impulsant la transformació i ampliació de l'oferta de títols de grau i màster. Els resultats d'aquesta aposta queden reflectits en l'èxit de la matrícula, amb un increment del 17% respecte del curs anterior.

Aquesta flexibilitat permetrà, per una banda, que els centres docents promoguin màsters més vinculats als graus que organitzen i, per l'altra, que els departaments i instituts organitzin màsters de recerca, internacionals, interdisciplinaris, etc.,en el marc de la política estratègica de la nostra universitat.»

Manel Poch: «És evident que s'ha de planificar un marc per al desplegament de titulacions, perquè d'aquest fet deriva una assignació important dels recursos de la Universitat de Girona. Però això no vol dir fixar un catàleg tancat, sinó ser conscients de les necessitats i els recursos disponibles a curt i mig termini. La relació entre estudis de grau i màster creiem que ha de ser oberta a la realitat de cada àmbit. Els màsters han d'obeir a una especialització, ja sigui professional o en recerca, i per tant la vinculació amb els graus l'establirà la pròpia definició del màster. Pel que fa a la seva programació, el nostre posicionament, tal com ja hem dit, passa per reconèixer dos tipus de programació de màsters. Un primer tipus, que siguin programats directament des dels centres. Uns màsters que poden ser majoritàriament professionalitzadors, però no exclusivament, i per als quals ja existeixi una tradició, o perquè coincideix amb una programació integrada amb els graus. Un segon tipus de màsters, corresponent fonamentalment a màsters de recerca, amb un fort component internacionalització, que seran programats des de l'Escola de Postgrau. Una Escola de Postgrau, dotada de tots els recursos necessaris per fer front a aquest repte.»

Com resoldran el dèficit d'espais docents i de recerca i d'infraestructures docents que tenim al nostre centre des de fa anys?

Anna Maria Geli: «La pròxima construcció de la darrera fase de l'aulari comú del Campus de Montilivi (construcció de la tercera ala), combinat amb el trasllat de les aules que està utilitzant la facultat de Medicina de l'aulari comú cap a l'edifici d'Emili Grahit, permetrà dotar la facultat de Ciències dels espais necessaris per a docència i recerca. Cal esmentar, també, que per la seva naturalesa una part de l'activitat de recerca i transferència vinculada al PDI de la facultat de Ciències disposa de nous espais al Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Finalment, tenim previst crear a curt termini un programa de renovació d'infraestructures docents.»

Manel Poch: «La facultat de Ciències té un dèficit d'espais reconegut des de fa molt temps, tant pel que fa a espais docents com de recerca. Segons les nostres informacions, però, l'actual programa d'inversions no preveu actuacions significatives en aquest centre. Cal, doncs, conjuntament amb els altres centres de la Universitat de Girona, començar a programar les peticions per al nou pla d'inversions, que haurem de definir de manera consensuada. I fer-ho aviat, per tenir enllestides les peticions si es produeix alguna revisió del pla d'inversions. Mentrestant, recuperarem la proposta de pactar les obres de reforma, adequació i millora amb els centres docents per anar adequant els espais a les necessitats d'acord amb una planificació consensuada i prioritzada en el temps.»

Quines són les tres actuacions que s'haurien de prioritzar per millorar la qualitat docent?

Anna Maria Geli: «Les tres actuacions que prioritzarem són: 1. La reducció del nombre d'estudiants per grup, especialment en els primers cursos, vinculada al desplegament dels nous graus. 2. L'adequació de les actuals estructures de coordinació acadèmica a les necessitats dels nous graus i màsters, incorporant la coordinació de mòduls, d'assignatures transversals, etc. 3. La implantació del sistema de gestió de la qualitat que s'ha dissenyat durant el darrer any, tal com requereix el nou sistema d'acreditació d'estudis.»

Manel Poch: «Per millorar la qualitat docent s'ha de fer un ús eficient dels recursos disponibles, i fer-ne un desplegament adequat a les necessitats de cada titulació. Cal fer també un impuls de plans de millora continuada de les titulacions, de mutu acord amb els centres. En aquest sentit, creiem que la tasca dels coordinadors d'estudi serà molt important i caldrà potenciar el reconeixement d'aquesta figura. Tenim previst treballar, també, en el desenvolupament d'un sistema d'informació que permeti fer, de forma àgil, el seguiment i l'avaluació d'aquestes millores.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.