oci
esquí
Les estacions d'esquí confien en una temporada de rècord
El sector espera igualar els 1,3 milions de forfets venuts el 2008/2009, quan es va aconseguir el màxim del Pirineu de Lleida
Baqueira-Beret té previst obrir pistes aquest dissabte i la resta ho faran el divendres 2 de desembre
Les onze estacions d'esquí de la demarcació de Lleida van presentar ahir la campanya 2016/2017 carregats d'optimisme. Les previsions meteorològiques auguren un inici amb prou fred i neu per tenir les pistes a ple rendiment durant el pont de la Puríssima, quan es donarà el tret de sortida a la campanya de neu i en què les estacions s'hi juguen, en bona part, el futur de la temporada.
La primera a obrir pistes serà l'estació aranesa de Baqueira-Beret, que confia obrir aquest dissabte. Les estacions de Boí Taüll, Espot, Portainé, Tavascan i Port del Comte reballen amb la idea d'obrir el divendres de la setmana vinent.
La meteorologia sembla, de moment, que hi juga a favor. L'arribada del fred i de les precipitacions aquesta setmana podria deixar les pistes amb una bona base de gel i amb els canons de producció de neu en marxa per poder començar a principi de desembre a ple rendiment.
Serà, a més, una de les temporades més llargues dels darrers anys, amb un total de 143 dies, ja que Setmana Santa, que és quan s'acostuma a donar el punt final a l'esquí, cau més tard que en anys anteriors.
Per tot això, el sector té l'esperança d'arribar a una xifra de rècord: 1.333.947 forfets venuts, un 5% més que la temporada anterior, que va ser la més positiva des de l'esclat de la crisi econòmica i es va arribar als 1.270.426 forfets venuts. Aquesta xifra igualaria la temporada més bona de la darrera dècada, la del 2008/2009.
La majoria d'estacions han congelat el preu del forfet, excepte Baqueira-Beret, que l'ha incrementat un 2%.
Ho van anunciar ahir des de la Diputació de Lleida. El president de l'ens, Joan Reñé, va agrair l'esforç fet per les estacions, que per a aquesta campanya han invertit 8,7 milions d'euros en obres per posar a punt les infraestructures, i va xifrar en 377,5 milions d'euros l'impacte econòmic que la temporada passada va tenir aquesta activitat en l'economia de les comarques pirinenques, amb 1.500 llocs de treball directes i 7.500 d'indirectes. La Diputació ha posat ara en marxa a través del Patronat de Turisme la campanya “Pirineu de Lleida, la Catalunya Blanca”, amb una inversió d'uns 400.000 euros per captar visitants per al Pirineu lleidatà. Se centrarà en Catalunya i també en l'Estat espanyol, amb accions puntuals a l'Estat francès.