Societat

Llengua

Nova discriminació lingüística en un centre de salut valencià

La Plataforma per la Llengua denuncia que una pacient de Castelló de la Ribera va ser increpada per parlar en la llengua pròpia

Demana a la Conselleria de Sanitat que inste la direcció de l'ambulatori a prendre mesures contra la infermera

La Plataforma per la Llengua ha rebut una nova queixa, per discriminació lingüística. En aquesta ocasió la denunciant -es una pacient, Maria José Doménech, que assegura que va ser increpada per parlar en valencià en el centre de salut Castelló de la Ribera (la Ribera Alta).

Segons l'afectada, el passat 13 de gener va adreçar-se a una infermera del centre, que li va respondre que “no entenia el valencià”, la va afrontar sobre l'obligació de saber castellà i, seguidament, va manifestar “prejudicis lingüístics d'odi al valencià, impropis d'una treballadora del sector públic de la Generalitat Valenciana”, expliquen des de la Plataforma a través d'una comunicat.

El portaveu del col·lectiu, Manuel Carceller, recorda que negar l'atenció sanitària a un ciutadà per parlar el valencià és un cas de discriminació que va en contra de la legalitat de l'Estatut d'Autonomia, de l'article 2 de la Llei d'ús i ensenyament del valencià (LUEV) i fins i tot de l'article 14 de la Constitució espanyola.

La Plataforma ha demanat a la Conselleria de Sanitat que inste la direcció del citat centre de salut a retirar aquesta infermera del servei d'atenció sanitària “per incomplir les seues obligacions professionals i per prejudicis ideològics, en l'atenció sanitària al centre de salut”. Carceller també assegura que “la discriminació en l'atenció sanitària a un pacient, pel fet de parlar valencià, és un cas gravíssim d'incompliment de les obligacions d'aquesta professional sanitària”. El portaveu de l'ONG del català ha recordat l'obligació professional de complir el Codi internacional d'ètica mèdica, aprovat el 1949 a Londres i actualitzat el 2006, i la Declaració de Ginebra, aprovada per l'Associació Mèdica Mundial el 1948 i actualitzada el 2005. Es tracta dels compromisos de la professió sanitària de no permetre que consideracions ideològiques s'interposen en els deures d'atendre un pacient.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.