Societat

Municipal

Mataró vol crear una taxa que gravi els locals d'oci nocturn

L'Ajuntament diu que ha de servir per fer front a les despeses extraordinàries de seguretat, de neteja o de manteniment que generen

Anuncia també una campanya d'inspeccions a tots els establiments

La neteja dels carrers, el reforç d'efectius de la policia local, la millora de l'enllumenat o el manteniment i la reposició de mobiliari urbà són despeses que l'Ajuntament de Mataró ha d'assumir de manera extraordinària derivada de l'elevada afluència a la zona d'oci nocturn del polígon de Pla d'en Boet, convertit en un pol d'atracció per a joves cada cap de setmana. Amb la intenció que els locals i les discoteques col·laborin i assumeixin una part d'aquests recursos econòmics, el consistori mataroní està estudiant la viabilitat de crear una taxa que gravi aquests negocis. La regidora de Via Pública, Núria Moreno (PSC), va explicar ahir que la posada en marxa d'aquesta nova ordenança està condicionada al vistiplau dels serveis jurídics i econòmics municipals, però adverteix els propietaris que han de ser “coresponsables” de la situació i que “mirar cap a una altra banda no seria ni just ni realista”. Moreno va defensar que aposten per continuar sent un referent de l'oci nocturn però “no a qualsevol preu” i evitant que aquest fenomen provoqui que la ciutat se'n ressenti tant. “Les activitats recreatives atrauen una gran afluència de públic, tant de Mataró com de la resta de la comarca i de l'entorn de Barcelona, que genera un ús intensiu de l'espai públic que altera les condicions de seguretat, de trànsit i de neteja”, diu.

El nou impost s'emmarca en un conjunt d'actuacions que l'Ajuntament impulsarà de manera immediata per redreçar l'actual model d'oci nocturn a la ciutat, com a pas previ a l'aprovació el mes de maig vinent d'un pla específic en aquest àmbit que té com a objectiu evitar el descontrol de la zona. En aquest context, s'engegarà una campanya d'inspeccions a tots els establiments a nivell de llicència, protecció civil i salut pública, per tal de fer una radiografia actualitzada i acurada dels locals i confirmar si les activitats que porten a terme són d'acord a la llei i a les normatives municipals. Una situació que ja va quedar en entredit arran del xou pornogràfic que va programar The Bot, un espai que únicament tenia llicència de “bar berenador”. Núria Moreno apunta que la intenció és analitzar si els permisos inicials atorgats mantenen la mateixa casuística, malgrat les transmissions de titulars que sovint es produeixen en aquest sector.

Entre la bateria d'accions també està previst fer un estudi de mobilitat al polígon de Pla d'en Boet per garantir que els desplaçaments en cotxe o en transport públic es facin amb seguretat, tenint en compte que dels joves que passen per les discoteques de Mataró, un 70% són de fora de la ciutat. Provenen principalment d'altres municipis del Maresme però també del Vallès i del conjunt de l'àrea metropolitana.

LA FRASE

L'oferta genera un ús intensiu de l'espai públic que altera les condicions de neteja i seguretat
Núria Moreno
regidora de via pública

LA XIFRA

70
per cent
dels usuaris de la zona d'oci nocturn del polígon de Pla d'en Boet de Mataró venen de fora de la ciutat.

Una taula de treball participada

La regidora de Via Pública de Mataró, Núria Moreno, va admetre que l'Ajuntament no només vol exercir com a “mers gestors”, sinó incidir i ser proactius per definir el canvi de l'actual model d'oci nocturn que impera. Un actiu de la ciutat que, d'entrada, l'Ajuntament no considera que sigui dolent. “Ara bé, el que buscarem és que l'oferta sigui més segura, sana i saludable”, insisteix a dir la regidora. Per aquest motiu, una de les propostes passa també per la creació d'una comissió municipal que serveixi per analitzar unes mesures que s'han d'aplicar en un termini màxim de dos mesos, i una taula de treball que estarà participada per tots els agents socials i econòmics que actuarà com a assessora del consistori. En aquest sentit, Moreno confia que hi prenguin part tant les associacions de veïns com operadors com ara Renfe, que cada cap de setmana porta fins a la capital del Maresme centenars de joves, però també els amos de botigues que venen alcohol i fins i tot els ajuntaments maresmencs que han posat a l'abast dels més noctàmbuls autobusos per facilitar el trasllat cap a la zona de discoteques de Mataró i evitar que s'hagi d'agafar el cotxe particular.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia