DIES DE VI I ROSES
50 anys vestint de blanc la burgesia
Raimon Bundó celebra mig segle amb una mostra de dissenys nupcials històrics
El sector del luxe pilota la recuperació en cosmètica i perfumeria, segons el saló Cosmobeauty
No és fàcil vestir de núvia els cognoms més granats de la burgesia catalana durant 50 anys ininterromputs. La firma Raimon Bundó ho ha aconseguit, i aquest 2017 està de celebració. En la seva desfilada del 27 d'abril, dins de la Barcelona Bridal Week, farà un tast històric amb algunes peces de les últimes cinc dècades, unes joies de costura que dimarts va mostrar a clients i amics al seu atelier de la Diagonal. Totes tenen una història per explicar, perquè han viscut casaments de tota mena, amb pedigrí. “Els hem demanat a les clientes, i no ha estat fàcil aconseguir telèfons actuals”, explica la dissenyadora de la casa, Ivonne Ruiz.
També és complicat que la burgesia catalana trenqui la seva tradicional discreció per deixar un vestit de núvia, encara que sigui per fer una mostra cuidada. Però la desena de peces reunides eren més que suficients per demostrar com les tendències de la moda han marcat l'estil nupcial dels últims anys. Un bonic disseny llarg i sense escot, ple de flors blaves (de Marisa Arana), ens transporta a la dècada dels setanta, i alguns vestits amb mànigues amples i gran vol ens recorden que als vuitanta tothom volia ser la núvia Lady Di. “Ara torna la tendència a vestir-se de princesa, i els vels”, diu Ivonne, que és la dona de Raimon Bundó, segona generació de la casa. El seu vestit de casament, una filigrana de puntes de tall exquisit, també es va poder veure en una mostra que recreava un món nupcial entre bohemi i elitista, amb guarniments florals d'Unconventional (precioses les flors conreades sobre boles de molsa seguint la tècnica japonesa kokedama) i pastissets de la Farga.
Ivonne és capaç de crear dissenys amb quadres de Botticelli estampats i també de dirigir la seva pròpia firma de samarretes i vestits hippies inspirats en Formentera, la Kavra. Dimarts es movia dins d'un d'aquests vestits per mostrar als convidats les meravelles nupcials de la firma que va fundar Raimon Bundó pare, un dels precursors del prêt-à-porter nupcial a l'Estat. No passava gens desapercebut el vestit de dues peces que va dur Pilar Rahola per casar-se amb Roberto Cerdán el 2001 al saló del Consell de Cent, amb posterior festa al Ritz. Es troba al costat del de la filla de Johann Cruyff, Chantal, l'any dels Jocs, un disseny que, com tots els dels anys noranta, prioritza la costura i el minimalisme.
No estan casats, però els models Oriol Elcacho i Davinia Pelegrí ja fa deu anys que són parella i que es donen suport en tots els projectes. L'últim, la segona anyada del vi Traca i Mocador, que Oriol elabora amb el seu amic d'infància, l'enòleg Josep Borràs, de Mas de les Vinyes (Cabacés), des del 2013. L'acaba de presentar en una festa al Poblenou. “És un vi fàcil de beure, carregat d'humor i senzillesa, i també d'elegància i matisos”, diu el model sobre un vi negre que té una gràcia afegida: l'etiqueta la firma l'il·lustrador novaiorquès Brad Fisher.
I, a la Fira Gran Via, fins avui també hi ha models. Veurem com se'ls apliquen les últimes novetats en tractaments estètics, de perruqueria, maquillatge... Se celebra el saló Cosmobeauty Barcelona –neix de la fusió entre Cosmobelleza i STS Beauty Barcelona–, un esdeveniment adreçat al sector professional que plasma les últimes tendències, amb demostracions, xerrades i classes magistrals.
Un estudi elaborat pel saló posa de manifest que en l'últim any es veu una sortida a la llarga crisi en el sector de la perfumeria i la cosmètica, que encapçalen les marques de luxe, i que ve impulsada per l'anomenada cosmètica del color del maquillatge, que viu una època d'esplendor. La cosmètica contribueix al benestar de més del 60% dels europeus enquestats, que es gasten una mitjana de 129 euros l'any (a l'Estat, 141 euros) en aquests productes. Les tendències el 2017 evolucionen cap a la sostenibilitat, la vida sana i els productes orgànics. També es detecta auge en la nutricosmètica, en la personalitzada i també en la que facilita noves experiències sensorials. Pel que fa a les perruqueries, l'estudi evidencia que a l'Estat (on hi ha 41.000 locals) proliferen els centres low cost.
A Cosmobeauty es fa un congrés sobre micropigmentació i un altre sobre estètica i healthy life & wellness, concepte molt de moda.