Societat

Trens Dignes atribueix el “desgavell” entre trens i busos a la manca de l'ATM

El col·lectiu denuncia que la connexió de les estacions amb les línies interurbanes no és la desitjable i demana potenciar l'Aldea i Móra la Nova

Els usuaris del transport públic a les Terres de l'Ebre estan condemnats a usar el vehicle privat, o bé a armar-se de paciència mentre esperen la connexió per arribar a casa. És la queixa que manté la plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre i el Priorat, que insisteix a reclamar la creació d'una autoritat territorial de mobilitat (ATM), “o el nom que vulguen, però amb les mateixes atribucions”, reivindica un dels portaveus, Josep Casadó, que també demana que la plataforma siga present a l'ens.

Les disfuncions que detecten quedarien resoltes, diuen, amb un organisme que regule tot el transport públic. Assenyalen que molts dels combois que arriben a les dos estacions principals (l'Aldea, a l'R16, i Móra la Nova, a l'R15) no tenen una bona correspondència amb les línies de bus que les connecten amb la resta de poblacions. A més, critiquen que ni la Generalitat ni l'empresa que gestiona el servei hagen elaborat una llista amb els horaris dels busos llançadora que connecten la parada de l'Euromed amb Tortosa i Amposta. Han omplit aquest buit a través de les seues xarxes socials, amb una llista que han elaborat ells mateixos.

Euromed cap al sud

Casadó ha tornat a posar sobre la taula la reivindicació perquè els viatgers de l'Ebre puguen aprofitar que l'Euromed fa parada fa alguns mesos a l'estació de l'Aldea per desplaçar-se cap a Castelló, València i Alacant. “Volem una parada comercial de l'Euromed, al preu de bitllet normal d'Euromed”, aclareix.

LA FRASE

Que donen el nom que vulguen a l'ens, però que tinga les mateixes atribucions que una ATM
Josep Casadó
portaveu trens dignes

LA FRASE

Volem anar amb Euromed de l'Aldea cap al sud, al preu d'un bitllet normal d'Euromed
Josep Casadó
portaveu trens dignes

La T10/120, només en dos línies de bus

On també ha incidit la plataforma és a reclamar que els usuaris dels autobusos puguen utilitzar la targeta T10/120, siga quina siga la companyia que presta el servei. Actualment, diuen, de les cinc que operen a l'Ebre només dos permeten fer servir aquesta opció: Plana i Hife. El fet de poder viatjar amb aquesta targeta comporta una reducció del preu del bitllet per a cada desplaçament a un euro per trajecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un pregó coral que repassa 40 anys de ràdio, tret de sortida de la Festa Major

SALT
societat

Detinguda una conductora implicada en un accident amb tres morts a Castellfollit del Boix a finals de juny

Castellfollit del Boix

Detingut un bomber voluntari per l’incendi de l’any passat

portbou / colera
tradicions

Exhaurides en 40 minuts les gairebé 4.500 entrades pel Concurs de Castells de Tarragona

TARRAGONA
Medi AMbient

Estudien el nivell de metà que retenen els boscos catalans

Cerdanyola del Vallès
economia

Territori signa el conveni per a la construcció d’una rotonda en l’encreuament entre la C-14 i l’LV-3025, a Agramunt

Barcelona
medi Ambient

Aigües de Reus adjudica els treballs de recuperació de tres nous pous d’aigua del recinte de l’aeroport

Barcelona
societat

Fan retirar una vuitantena de vehicles abandonats als carrers

girona

El Port de Barcelona inicia la licitació per a la construcció de tres molls i la nova terminal de ferris al Moll Adossat

Barcelona