Societat
El #GivingTuesday recull el 0,1% de les vendes del BlackFriday
‘Un dia per donar’ se celebrarà el 28 de novembre
Ja es poden consultar 175 projectes solidaris, i s’arribarà als 360
El #GivingTuesday , o “un dia per donar”, intentarà el 28 de novembre tornar a moure la solidaritat de la població catalana. De fet, tal com van recordar ahir els promotors de la iniciativa nascuda als Estats Units per contrarestar el consumisme i que arriba per tercer any a Catalunya, es tracta d’un moviment que ja està en marxa. De moment, amb dades de tot l’Estat, hi ha 21 entitats que s’hi han apuntat i un total de 175 projectes inscrits a la plataforma Givingtuesday.es. La previsió és que s’arribarà als 360 de l’edició passada.
Una de les dades que van plantejar els promotors precisament per evidenciar la febre consumista és contundent: es calcula que el #GivingTuesday recapta només el 0,1% de les vendes que es fan durant la jornada del #BlackFriday, quan es considera que comença la campanya de Nadal amb un dia d’ofertes. Això significa, segons el soci director de Zohar i impulsor de la iniciativa, Ricard Valls, que queda molt de camp per córrer. Malgrat la situació econòmica i política del moment, es va mostrar optimista i confien que es pot augmentar un 15% el total de donacions de l’any passat.
En l’edició passada, 321 entitats van presentar 366 projectes socials. Es calcula que més de 5.000 persones hi van participar i la suma de donacions van suposar 558.617 euros. Tot i que és bàsicament una iniciativa a través de les xarxes per permetre accions dinàmiques de donacions i alhora donar a conèixer amb detall el màxim de projectes, un dels èxits de cada any, que es repetirà també aquest, és la campanya de donació de sang promoguda pel Banc de Sang. La idea és que la col·laboració no ha de ser només econòmica, sinó que es pot donar sang o bé apuntar-se a fer un voluntariat en una entitat.
La difusió a les xarxes socials, de totes maneres, és la base del projecte. El soci director de Valors &Marketing i també impulsor, Juan Mazo, va explicar que el 2016 va ser trending topic durant vuit hores i mitja seguides.
La presidenta de la Taula d’Entitats del Tercer Sector, Francina Alsina, va aprofitar la presentació de la iniciativa per recordar que “tothom s’ha de sentir responsable de contribuir a fer un món millor”, mentre que el sotsdirector de la Fundació Bancària La Caixa, Marc Simón, va explicar que el projecte de l’Obra Social per donar oportunitats als infants per trencar la pobresa hereditària és un dels presents en el #GivingTuesday. També Educo i Intermón Oxfam tornen a presentar projectes per recollir col·laboradors.