Societat
Dotze milions de turistes, a Barcelona
El 2017 es registra un 3% més de visitants, tot i els fets de l’agost i l’octubre
Barcelona va superar durant el 2017 els 12 milions de turistes, un 3% més que el 2016 –que ja va ser un any rècord quant a visitants rebuts–. Aquesta xifra positiva, malgrat els creixements negatius que es van registrar al mes d’agost, després dels atemptats de Barcelona i Cambrils, i després dels fets de l’1 d’octubre, són la prova de la consolidació d’un sector i una marca amb una gran projecció internacional, tal com va explicar el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns. Tant ell com el regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, van coincidir a remarcar ahir els bons resultats de la feina conjunta de les dues institucions en la promoció de Barcelona com a marca de ciutat i el seu entorn.
Tots dos van presentar ahir els resultats del sector turístic durant el 2017, en un acte a la Fassina Can Guineu, a Sant Sadurní d’Anoia.
Entre els èxits recents van destacar la creació de l’Observatori del Turisme a Barcelona, en què treballen conjuntament les dues administracions amb la voluntat de guanyar competitivitat en el mercat internacional.
Entre les dades recollides per l’observatori destaquen els 14,6 milions de pernoctacions registrades a les comarques (entorn de Barcelona), un 7,9% més que el 2016, i els 20 milions que es registren només a Barcelona ciutat.
Segons les últimes dades, creix notablement el nombre de turistes europeus (46,4%) respecte al turisme espanyol, que queda en un 28% el 2017, i el turisme internacional, que correspon a un 25,6% del turistes que arriben. Precisament, l’objectiu tant de la Diputació com de l’Ajuntament de Barcelona és reforçar les campanyes dirigides al turisme europeu i internacional, que és el que dona força al sector. El perfil del turista que arriba a Barcelona demostra, segons les últimes enquestes realitzades, que un de cada dos turistes repeteix, i això obliga les empreses i institucions a treballar en la generació d’oferta d’activitats de lleure per tal de mantenir les expectatives.
Entre els llocs més visitats a la ciutat, la Sagrada Família continua encapçalant el rànquing, seguida del Park Güell i el Museu del FC Barcelona. A les comarques, en primera posició hi trobem el centre comercial La Roca Village, seguit del monestir de Montserrat i el Circuit de Barcelona.
L’any 2017, el sector turístic va ocupar 307.047 treballadors en 27.745 empreses.