Societat

Catalunya se situa com un referent en el camp del ‘big data’

En un any s’ha duplicat el nombre d’empreses que s’hi dediquen i ja en té més que Londres, París o Madrid

L’ecosistema d’empreses que treballen en el camp del tractament de dades massives (big data) a Catalunya no para de guanyar múscul, fins al punt de convertir Barcelona en un dels hubs més importants del continent. Segons es desprèn de l’enquesta Big Data Catalonia, elaborada pel Centre d’Excel·lència en Big Data i el Clúster Digital, al país ja hi ha 113 empreses que es dediquen al tractament de dades massives.

Aquesta xifra gairebé duplica la de fa dos anys, quan Catalunya, amb 57 empreses i entitats dedicades a aquest sector, es va situar com a líder europeu en l’economia del big data, segons un informe de Data Lanscape, una iniciativa de la Comissió Europea que té com a objectiu identificar tots els agents implicats en l’economia relacionada amb el món de les dades.

A partir dels resultats d’aquesta darrera enquesta, Catalunya es tornaria a situar al capdavant de l’economia de les dades a escala europea amb 113 empreses, i només seria superada pel Regne Unit, que en té una més.

Òbviament, el pes de Catalunya és clarament més elevat que el d’Espanya, ja que només té 78 empreses del sector, majoritàriament concentrades a Madrid. Així, Barcelona i la seva àrea metropolitana es referma com el principal hub europeu de big data, amb 95 empreses i entitats, davant de Londres (92), Madrid (53) i París (50).

LA XIFRA

113
empreses
es dediquen al sector del tractament de dades massives a Catalunya, el doble que fa dos anys.

La indústria i la mobilitat, on més suc se’n treu

La indústria, la mobilitat i la compravenda al detall són els sectors que més utilitzen el big data i l’analítica avançada a Catalunya. Tot i això, el director del Centre d’Excel·lència en Big Data de Barcelona i de la Unitat de Big Data Analytics del centre tecnològic Eurecat, Marc Torrent, remarca que “tots els àmbits d’activitat econòmica es beneficien de l’anàlisi de grans volums de dades”, i això demostra que és “una aposta estratègica de les empreses”. Pel que fa al posicionament de les empreses, el 51% són proveïdores d’eines i de serveis basats en dades a tercers, mentre que el 25% exploten les seves pròpies dades per a ús intern. Un 19% exploten dades pròpies i alhora proveeixen eines a tercers, i només un 5% són facilitadores de dades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia