Societat

Xavier Sagués

“Hem dissenyat trens i metros de Moscou”

Desenvolupen projectes industrials, sobretot del sector ferroviari, des del concepte i el disseny. També fabriquen maquetes a escala real. Van viure el ‘boom’ del sector a l’Estat i ara exporten la seva experiència

Quin és l’origen de l’empresa?
L’empresa es va fundar l’any 1991 i va néixer de la unió del centre tècnic de la Pegaso, amb grans enginyers que feien grans autocars, amb una empresa anglesa que fa disseny de cotxes. Es van fusionar i va néixer l’empresa amb la idea del concepte i l’enginyeria per fer projectes.
I es van especialitzar en el sector ferroviari?
A poc a poc ens hi vam anar encaminant i vam encertar el boom ferroviari que hi va haver a l’Estat espanyol el 1994. Vam tenir la sort de viure tot el procés: fer tramvies, metros, alta velocitat... Hem participat en el Tram de Barcelona, la línia 9 del Metro i en alguns trens de rodalies. Vam créixer en paral·lel a aquell progrés. Quan es va anar acabant, els nostres clients, constructors de trens, es van internacionalitzar, i nosaltres també.
Ho van fer amb ells o en una aventura pròpia?
Vam fer l’aventura pròpia de sortir a fora. Ens vam oferir a constructores que ja no eren Talgo o CAF, sinó a empreses d’altres països, com per exemple de Rússia. El mateix que fèiem aquí ho vam poder fer allà. Vam portar la nostra experiència a aquests països, que començaven a apostar per renovar les flotes i buscaven noves prestacions, com ara la comoditat del passatger. Actualment, el nou metro de Moscou, el tramvia i un tren circular que hi ha, són dissenys fets per nosaltres.
Van reaccionar, doncs, abans de la crisi?
Sí, vam tenir molta sort de reaccionar a temps i de poder-ho encaixar. El 2010, la demanda va començar a davallar sensiblement, i nosaltres, el 2011 i el 2012, ja fèiem coses a Rússia.
A més, també ofereixen maquetes a escala real?
Sí, les dissenyem i les portem a fabricar a alguns col·laboradors que tenim a Catalunya experts en motlles o en fusta. Hi ha clients que volen veure el producte tal com serà en finalitzar el procés de fabricació. Fins i tot algun alcalde ho vol exposar perquè els ciutadans ho puguin conèixer. Darrerament hem apostat per utilitzar la realitat virtual, en què tu pots entrar en un dels vehicles tal com si ho fessis en la vida real.
Com valoren l’acompanyament de BBVA?
En tots aquests anys han estat amb nosaltres en els moments decisius i sempre hem sabut que hi podíem comptar. En el moment de començar a sortir a l’exterior, va anar bé tenir acompanyament. Hi ha una relació de confiança que va molt bé per avançar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Veïns del centre de Mataró denuncien l’ocupació “insostenible” d’un bloc de pisos

Mataró

L’altra batalla de Navas

Barcelona

La importància d’estudiar un Executive MBA

SOCIETAT

Les comarques gironines, protagonistes d’una Fira de Calella que allarga l’horari

Calella
Girona

La protesta veïnal pel parc Vilamitjana arriba fins a les portes de l’ajuntament

Girona
societat

El 40% dels pisos de Barcelona anunciats a portals immobiliaris són per a lloguer de temporada, segons l’OHB

Barcelona
Societat

Territori construirà una cinquantena de pisos de lloguer assequible a Tàrrega

Barcelona
Societat

Mor Enric Torres Camprubí, setanta-cinc anys d’emprenedoria

Renfe establirà 600 trajectes de bus al dia entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders com a transport alternatiu al tren

Barcelona