Societat

El port francès de Sète s’ofereix per acollir l’Aquarius

El Govern francès no s’ha pronunciat oficialment, però defensa que el vaixell s’ha de dirigir als ports d’Itàlia o Malta que són més a prop

El govern espanyol descarta acollir l’Aquarius en no ser “el port més segur ni més proper”

Les autoritats del port de Sète, en el sud-est francès, van declarar avui estar disposades a acollir l’Aquarius amb els 141 immigrants que aquest vaixell humanitari va rescatar divendres passat en el Mediterrani, sempre que la terminal marítima obtingui l’autorització de l’Estat. “L’única condició és tenir el vistiplau de les autoritats franceses”, va indicar el president d’aquest port, Jean-Claude Gayssot, en l’emissora local “France Bleu Erau”.

El Govern francès no s’ha pronunciat, però s’ha recolzat recentment en el dret marítim internacional, que en qüestions de salvament marítim estableix que el vaixell ha de dirigir-se al port proper més proper i segur, la qual cosa en el cas dels procedents de les costes libias són els d’Itàlia o Malta.

De moment, tots dos països han rebutjat l’acolliment de l’embarcació. L’Executiu italià actua de forma similar a com ho va fer el juny passat tancant els ports italians l’Aquarius, que en aquella ocasió havia rescatat a 630 immigrants que, finalment, van ser acollits en el port espanyol de València.

Per la seva banda, el Govern espanyol ha manifestat que, aquesta vegada, Espanya no és “el port més segur” perquè no és “el més proper segons el que estableix el Dret Internacional”. Així ho van indicar a Efe fonts de la Moncloa després de la crida efectuada per les ONG SOS Méditerranée i Metges Sense Fronteres.

El vaixell, gestionat per aquestes dues organitzacions, espera des de divendres passat poder desembarcar en un port europeu i va assegurar avui que, encara que la situació a bord és estable i disposa de menjar i subministraments mèdics per seguir en el Mediterrani durant dues setmanes, necessita de forma urgent una resposta a escala europea.

Pel que fa al govern espanyol, després que aquest mateix dilluns, l’Ajuntament de Barcelona s’hagi ofert per acollir els 141 immigrants a bord del vaixell Aquarius, com a resposta a la negativa de, Malta i Itàlia d’obrir el seus ports, el govern espanyol ho ha descartat. Fonts de l’executiu han destacat que “Espanya ja no és el port més segur” perquè “no és el port més proper segons l’establert en el dret internacional”. Aquest diumenge l’Aquarius ha reclamat a la UE un port “segur i proper” per a les persones rescatades davant les costes de Líbia. La negativa del govern espanyol es dona quan encara no fa dos mesos que 630 immigrants a bord del mateix vaixell desembarquessin a València.

Més del 70% dels 141 migrants salvats per l’Aquarius són originaris de Somàlia i Eritrea, i hi ha fins a 67 menors no acompanyats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

trànsit

Els Mossos despleguenun macro operatiu de Trànsit amb una trentena de controls simultanis

Barcelona
BANYOLES

Fil a l’agulla per a desenvolupar Sota Monestir

BANYOLES
URBANISME

La Paeria impulsa la construcció de 17 nous habitatges al Centre Històric

lLEIDA
serveis

El nou pavelló de les Glòries incorporarà una coberta verda

bARCELONA
infraestructures

El traspàs de la línia R1 de Rodalies farà els primers passos el gener del 2025

barcelona
TREBALL

Denuncien la sobrecàrrega de feina de les infermeres a la costa tarragonina

L’Ametlla de Mar
SOCIETAT

Barcelona acull del 10 al 18 d’agost la quinzena edició del Circuit Festival

Barcelona
MEDI AMBIENT

Buiden de peixos el pantà d’Ulldecona per evitar una mortalitat massiva

La Pobla de Benifassà
INFRAESTRUCTURES

Acciona pagarà finalment els afectats per les esquerdes del túnel del Coll de Lilla

Montblanc