L’arribada del tren a la T-1, encara sense data
Al novembre reprendrà l’activitat la tuneladora que excava la galeria
Passen els governs a Espanya, els ministres de Foment, i es manté inalterable la falta d’interès de l’Estat per posar una data de finalització a les obres per portar el tren fins a la terminal T1 de l’aeroport del Prat. Tampoc ahir, en una nota feta pública per la societat Adif en què s’anunciava la imminent represa dels treballs del túnel que ha de connectar les dues terminals aeroportuàries, es va posar data a la finalització de la infraestructura. A la nota, es limita a explicar que Adif està preparant la contractació de la segona fase de les obres, però sense detallar calendari d’execució. Fins ara, tampoc ho havia fet l’exministre de Foment del PP, i responsable d’engegar el projecte, Íñigo de la Serna, cada cop que se li havia preguntat.
L’arribada del tren de rodalies a la T1, que competirà de ple amb l’encara infrautilitzada línia 9 del metro, es farà a través d’un túnel de 3.385 metres, dels quals 2.830 són excavats per la tuneladora. El mes de febrer passat, la tuneladora va quedar aturada i la seva proximitat a la vertical de la pista principal de l’aeroport va aconsellar mantenir-la inactiva fins passat l’estiu, època de màxima activitat del Prat, per posar-la en marxa a la tardor. Durant aquest temps, les obres han continuat en altres punts del projecte, com ara les sortides d’emergència o l’estructura de la futura estació de la T2
Les tasques de perforació es reprendran el 6 de novembre i duraran fins al 25 d’aquest mes la tuneladora avançarà 300 metres sota la pista, 70 dels quals corresponen a la zona asfaltada per on aterren o s’enlairen els avions i la resta, a les franges de seguretat que hi ha a costat i costat.
Durant aquestes quasi tres setmanes, el Prat haurà de tancar aquesta pista, coneguda tècnicament amb el nom de 07L/25R, per qüestions de seguretat. Aquesta és la pista que transcorre paral·lela a la façana de la terminal antiga, o T-2, i ja va quedar fora de servei entre el 10 de gener i el 5 de febrer de l’any passat quan s’hi van fer les obres de manteniment.
Durant els treballs de perforació es farà una monitorització constant del terreny per comprovar que no hi ha cap afectació a la superfície de la pista.
L’arribada del tren de rodalies a l’aeroport del Prat és un projecte valorat en 305 milions d’euros, la seva primera fase. La segona fase, que és la que encara està per adjudicar i concretar calendari, suposarà afegir una inversió de 95 milions d’euros, que s’invertiran en la posada a punt de la superestructura, l’arquitectura de les estacions i la connexió amb el ramal actual.