Uns 300 passatgers d’un talgo amb destinació Cartagena passen entre 8 i 12 hores a dins el tren a l’Aldea per les pluges
La meitat dels usuaris opten per anar cap a Barcelona per arribar a València via Madrid
El departament d’Interior convocarà Renfe per analitzar l’incident
Uns 300 passatgers d’un Talgo que feia el trajecte Barcelona - Cartagena han passat entre 8 i 12 hores a dins el tren a l’estació de l’Aldea (Baix Ebre) després d’haver quedat per la inundació de l’estació de Vinaròs, que a les sis de la tarda va obligar a tallar la circulació de combois entre València i la capital catalana.
En un primer moment el tren va quedar aturat a Ulldecona i, posteriorment va retrocedir fins aquesta estació. Renfe ha informat que els viatgers van quedar atrapats en aquell punt perquè la rotonda del municipi estava negada d’aigua i no s’hi podia accedir per carretera.
Segons Protecció Civil , cap a les 2.40 hores es va donar l’opció als usuaris d’anar cap a Barcelona per arribar a la seva destinació primer amb un AVE fins a Madrid i després amb un tren que els ha portat a València. La meitat dels viatgers van decidir fer aquest trajecte i la resta han pogut seguir el seu trajecte cap a les cinc de la matinada, quan s’ha restablert la circulació de trens entre València i Barcelona.
La meitat dels passatgers del tren d'Ulldecona que estaven a l'Aldea han marxat a Barcelona sobre les 02:40 hores. La resta segueix a l'Aldea a l'espera que #Renfe obri la via i surtin cap a València #ProteccioCivil Prealerta #FERROCAT
— Protecció civil (@emergenciescat) October 20, 2018
Els usuaris que han optat per anar a Barcelona per arribar a València via Madrid han arribat a la capital catalana a les 4.20 a Barcelona i a les 4.40 hores han agafat el tren d’alta velocitat cap a Madrid.
A través de les xarxes socials, els usuaris han criticat la manca d’informació i alternatives per part de Renfe i han agraït l’ajuda que els ha facilitat la Creu Roja , que els ha portat cafè i galetes.
A l'estació de l'Aldea-Amposta els nostres equips han realitzat atenció sanitària, trasllats al CAP, subministrat menjar (també sense gluten), aigua, begudes calentes, menjar per nadons, mantes... Unes 6 hores de feina voluntària per ser cada cop més a prop de les persones (i 2) pic.twitter.com/5ltab5UQ2b
— Creu Roja Tarragona (@CreuRojaTGN) October 20, 2018
La 01:05 de la madrugada @Renfe @Inforenfe @apuntnoticies llevamos 11 horas de viaje (7h paradas) sin saber nada! Solo nos movéis, primero Ulldecona, luego Aldea, luego buses a Benicassim y ahora que si volvemos a Barcelona... pero donde está la cámara? pic.twitter.com/yG63EOwxOP
— Guillem Escrivà (@GuillemEscriva) October 19, 2018
El departament d’Interior ja ha anunciat que convocarà Renfe la setmana vinent per analitzar l’incident. El conseller Miquel Buch ha explicat que els demanaran “quins problemes va tenir” en el que ha qualificat de “situació critica”. La intenció és saber “on va fallar” i no descarten “exigir millores”.
“Aquest país no es pot permetre tenir tantes persones tancades en un comboi durant tanta estona per molt greu que sigui la situació”, ha afegit Buch. Interior ha mostrat voluntat de treballar conjuntament amb Renfe aquestes millores i des de la companyia han mostrat la seva disposició a una “col·laboració absoluta” i a “revisar els protocols que calgui”.