Societat

L’enllaç entre l’AP-7 i l’A-2, desencallat després de deu anys amb l’obra aturada

El Consell d’Estat aprova l’informe que dona llum verd al nou pressupost per enllestir el nou eix viari

La infraestructura connecta el Vallès i el Baix Llobregat

Serà veritat que la llarga ombra projectada per la crisi econòmica s’ha esvaït del tot i que les administracions tornen a apostar per l’obra pública. Una de les infraestructures que millor simbolitzaven el forat negre en què va caure l’economia d’aquest país a partir del 2008 té, des d’ahir, llum verd per reprendre les obres. Es tracta de l’enllaç entre l’autopista AP-7 i l’autovia A-2, al terme de Castellbisbal; per tant d’una connexió ràpida i necessària entre les comarques del Vallès Occidental i el Baix Llobregat.

La revisió del projecte va ser discutida ahir pel Consell d’Estat, que en va aprovar les noves condicions pressupostàries, que suposaran incrementar el cost de l’obra dels 50 milions d’euros inicials fins als 76. L’aprovació no suposa, però, l’inici immediat de les obres, ja que en la nota feta pública ahir per la Delegació del Govern espanyol a Catalunya no s’especifica cap calendari. L’últim cop que es va posar data a la represa dels treballs va ser el maig del 2017 i l’aleshores director general de Carreteres de l’Estat, Jorge Urrecho, va assegurar que les obres començarien aquell estiu, circumstància que és obvi que no es va produir.

L’obra que s’ha de construir és un vial de 2,4 quilòmetres amb un viaducte de 850 metres que es preveu que serà utilitzat per 40.000 vehicles cada dia. Els treballs van començar el 2006 i es van aturar el 2010. Des d’aleshores s’han redactat tres projectes, l’últim el que ahir va rebre llum verd.

Túnel del coll de Lilla

També ahir, el Consell d’Estat va aprovar el nou projecte del túnel del coll de Lilla, que ha d’unir Valls i Montblanc a través de l’A-27. Es tracta d’una altra obra viària clau per comunicar dues comarques i que s’havia aturat per problemes d’execució tècnica i que havien obligat a refer el projecte. Es tracta de fer una galeria d’un quilòmetre i mig de llarg, amb un període d’execució de 29 mesos.

L’Ajuntament de Montblanc considera que amb l’acord d’ahir les obres ja podrien començar perquè hi ha una partida aprovada de 27 milions d’euros que estava pendent de ser executada del resultat del Consell d’Estat.

La C-16 serà una carretera intel·ligent

L’ampliació de la C-16 entre Berga i Bagà, que ahir va sortir a exposició pública, incorpora un mètode nou que consisteix en un carril reversible que una màquina que circula a 20 km/h mou en funció de les necessitats del trànsit. Entre Berga i Cercs s’ampliarà la via a quatre carrils, i de Cercs a Bagà només s’ampliarà amb un tercer carril i serà aquest que es podrà moure desplaçant la barrera que fa de separador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia