Societat

Un afectat per la vaga de Renfe: “Hi tenen tot el dret, però només ens faltava això a la línia R4”

Els serves mínims a Catalunya han quedat fixats en un 66% a Rodalies en hores punta

Els revisors reclamen un augment de la plantilla

Un tren cada dues hores. Aquest és el servei que Renfe ofereix aquest divendres, en hores punta, a la línia R4, que uneix Manresa amb Barcelona. El trajecte s’ha vist doblement afectat per la vaga de revisors, que fa que la freqüència sigui menor, i l’accident de tren de Vacarisses que, des del novembre, ha comportat que només circuli un tren cada hora i 15 minuts més de trajecte. Els usuaris respecten els motius de la vaga, però estan “farts” de les constants complicacions d’aquesta línia. És el cas de l’Anna Collado, que cada dia agafa el tren per anar a treballar a Terrassa. “Haig de sortir a les 7.30h de Manresa per arribar a les 10h a la feina. Avui només ens faltava la vaga”, ha lamentat a l’ACN. Arran de la protesta, els serves mínims a Catalunya han quedat fixats en un 66% a Rodalies en hores punta.

La vaga de revisors de Renfe d’aquest divendres se suma a la llarga llista de contratemps que afecten la línia R4, una de les més mal valorades pels usuaris. La protesta provoca que, aquest matí, en hores punta, només circuli un tren cada hora entre Manresa i Barcelona.

“Resignats” i “indignats”, els usuaris han explicat a l’ACN que, tot i que entenen els motius de la vaga, estan cansats dels constants problemes d’aquesta línia i que s’han vist especialment agreujats des del passat mes de novembre, quan un accident a Vacarisses va provocar la mort d’un passatger i 49 ferits.

La majoria de viatgers no entén per quin motiu la vaga afecta aquest trajecte, que ja és prou conflictiu. És el cas de la Maria Castells, que ha lamentat els problemes que té per anar a treballar cada dia i el neguit que això li suposa. Els usuaris han d’adaptar els seus horaris als del tren i això els provoca nombroses incomoditats com el fet d’haver de sortir dues hores i mitja abans de Manresa per fer un trajecte que, amb vehicle privat, es fa en poc més de mitja hora.

La protesta també ha afectat un grup de 100 alumnes de l’escola de Fonollosa, que aquest divendres tenen previst visitar una exposició a Barcelona. Segons ha explicat el seu director, Roger Torra, el viatge el fan amb tren i la vaga els suposarà no tenir temps de dinar. “Haurem de menjar de camí al tren o a la mateixa estació”, ha lamentat. Torra ha valorat “d’indigne i vergonyós” el servei que Renfe ofereix a la línia R4.

Els revisors reclamen un augment de la plantilla

La vaga d’interventors de Renfe afecta tot l’Estat i té l’objectiu de reclamar a la companyia un augment de la plantilla davant “l’immobilisme de l’empresa” i els “continus incompliments de les normes establertes”, com per exemple el repartiment de les càrregues de treball. A banda de la R4, a Catalunya també es veuen afectats els serveis de la R3, R11, R12, R13, R14, R16 i RG1 de Rodalies, que tenen uns serveis mínims dictats per la Generalitat del 66% entre les sis i dos quarts de deu del matí i entre les cinc de la tarda i dos quarts de nou del vespre. Durant la resta de la jornada seran del 33%. Pel que fa als trens de Llarga Distància i AVE seran del 78% i en els Avant del 65%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.