Les obres a l’L1 causen enuig i resignació
Molta desorientació entre els usuaris el primer dia de tancament del tram del metro entre Clot i Fondo
Un dels punts amb més demanda d’ajut i orientació pels usuaris del metro va ser ahir l’estació de Sagrera, on conflueixen l’L5, L10 Nord, L9 Nord i L1 –tallada des d’ahir fins al 30 d’agost per obres– del ferrocarril metropolità, a més de l’estació de Renfe rodalies de La Sagrera-Meridiana.
Un bon grapat de treballadors oferien la informació adient a cada una de les preguntes dels passatgers. A aquesta tasca hi van contribuir fins i tot els membres de la seguretat de l’estació. Els més perduts, però, els turistes que només es podien comunicar en anglès. Aquesta serà, doncs, l’assignatura pendent de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), durant el període de millora del tram de l’L1 entre Clot i Fondo.
Dues llançadores connecten els punts on hi ha manca de metro. Rafa Cardona, conductor d’una de les que fan el recorregut entre Clot i Fabra i Puig, no feia més que respondre amb molta amabilitat preguntes d’usuaris desorientats i resignats per la nova situació. “El cap de setmana serà senzill. No hi ha tant de trànsit i la gent es desplaça majoritàriament per oci. Però dilluns, quan tothom tornarà a treballar, serà la prova de foc”, ens comentava. Tot i això, en Ramon, un dels comandaments de TMB ubicat a Fabra i Puig, ens deia esperançat: “La gent que dilluns ha d’anar a la feina ja s’haurà informat bé de quines són les alternatives de transport. Hi haurà més volum d’usuaris, però també més informats.”
Molts empleats de TMB, “sobretot el més veterans, es postulen per conduir les llançadores o informar els passatgers en situacions com la que es viurà en els pròxims dos mesos”, segons va confirmar ahir a aquest mitjà Miguel Jiménez, cap del grup operatiu de TMB. Tanmateix, tot i aquesta bona predisposició, alguns usuaris es mostraven força descontents amb el dispositiu alternatiu de transport establert per la companyia.
Reclamacions
Gemma, una usuària del metro però no habitual del tram de la línia afectada, ens anunciava que ja ha enviat una queixa a la companyia per no haver posat una llançadora que uneixi Fabra i Puig amb la parada de metro Onze de Setembre. “Volen que utilitzem el transport públic, però no han posat cap autobús que faci una ruta entre aquests dos punts, que és on es troben les dues llançadores. Ens donen dues opcions: o bé caminar un quart d’hora entre un punt i l’altre, o bé anar fins a Sagrera i d’allà a l’L9 Nord, per arribar a Onze de Setembre, on es pot agafar la llançadora que fa el recorregut per Sant Andreu. Amb aquesta calor, fer caminar és inhumà i amb l’alternativa sumes mitja hora al teu recorregut”, explicava molt enfadada la Gemma, que ens deia que els comerciants de Sant Andreu tenen previst també denunciar aquesta situació.
“Sort que soc usuari habitual del metro, perquè si no és complicat entendre com pots fer les combinacions per arribar allà on vols”, ens va manifestar en Josep, que es dirigia amb la llançadora al Clot, per agafar el tren cap a Sabadell. “Si és per millorar...”, sospirava resignat en Juan.