Societat

Barcelona té el segon port més atractiu d’Europa per invertir en logística

L’índex Europeu d’Oportunitats Portuàries de Savills indica que el primer és Rotterdam, principal porta d’entrada al continent, i que en tercer lloc se situa València

El port de Barcelona és el segon port més atractiu d’Europa per invertir en el sector logístic, segons l’índex Europeu d’Oportunitats Portuàries de Savills.

El port de la capital catalana obté una puntuació de 94,33 punts i la consultora destaca que el creixement del comerç internacional ha incrementat la capacitat de les instal·lacions en un 70% en els darrers cinc anys, el què suposa el creixement més ràpid entre els cinc mercats del top5 de la llista.

El primer port, segons Savills, és Rotterdam, principal porta d’entrada de l’Europa continental, que obté la màxima puntuació (100) i per darrera Barcelona se situa València, amb 89,93 punts; Antwerp (94,14 punts), a Bèlgica, i Hamburg, amb 79,83 punts.

A Barcelona, els lloguers prime se situen en els 7 euros per metre quadrat al mes, un 14% més respecte els darrers tres anys, mentre que a València, on l’augment és del 13%, els peus es troben al voltant dels 4,5 euros per metre quadrat al mes.

La consultora assegura que els ports de l’Estat presenten un punt a favor respecte els europeus i és que els salaris per als operadors logístics és relativament baix.

Segons la directora industrial-logístic de Savills Aguirre Newman Barcelona, Glòria Valverde, “la consolidació de la Zona d’Activitats Logístiques del Port de Barcelona, l’escassa disponibilitat de la zona centre i el nivell de rendes afavoreix la consolidació d’altres zones i la creació de noves centralitats al llarg dels principals corredors logístics”.

Per Valverde, aquesta situació potencia l’interès dels inversors perquè les rendibilitats comparativament són més altes que en altres ciutats europees.

Per elaborar l’índex, la consultora ha analitzat el creixement del tràfic de contenidors en els ports europeus, el desenvolupament d’infraestructures actuals i futures, els canvis demogràfics i els fonamentals del mercat immobiliari per preveure on sorgiran les noves rutes comercials i on augmentarà la demanda logística en els pròxims deu anys, segons l’especialista en recerca europea de Savills, Mike Barnes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

amèrica del sud

El Suprem del Brasil ordena suspendre la xarxa social X en el país

barcelona
SERVEIS

Tona invertirà més d’un milió d’euros en renovar la xarxa d’aigua potable

TOna
SOCIETAT

Agramunt inaugura una escultura dedicada al torró, el dolç que l’identifica

Agramunt
SERVEIS

Les millores en el servei de bus urbà de La Roca s’aplicaran al setembre

La Roca del Vallès

Sant Fèlix amb regust agredolç

Vilafranca
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Cal fer més excavacions per donar llum verd al Thyssen

SANT FELIU DE GUÍXOLS
SERVEIS

Manresa comença al setembre la segona fase del canvi de model de residus

Manresa

Els veïns del bloc de la Creueta denuncien que una empresa de desocupacions els pressiona perquè marxin

GIRONA
SOCIETAT

Inversió de 6,5 milions per millorar els entorns escolars de Sabadell

sabadell