No es frena la compra d’aliments
Les vendes creixen encara gairebé un 25% més que ara fa un any
La carn guanya protagonisme a l’hora d’anar a comprar
Des que va començar el període de confinament, les compres en el sector dels supermercats s’han situat molt per sobre de les xifres d’ara fa un any, amb augments que han superat el 50%. En l’última setmana de la qual es tenen dades, la del 20 al 26 d’abril, aquest augment va ser d’un 24,2%. I, tot i que les begudes espirituoses, on hi ha els alcohols d’alta graduació, la cervesa o els snacks, tots productes que habitualment es consumeixen als bars, i la farina, continuen liderant els augments des de principis d’abril , en aquesta última setmana s’ha detectat un fort augment de la venda de carn fresca.
Concretament, en aquesta sisena setmana des de la declaració de l’estat d’alarma destaca el creixement interanual per sobre de la mitjana del consum de carn de porc (+43,1%), oví (+35,6%) i pollastre (+30,6%), i també el de fruites i hortalisses fresques (+27,3% i 32,1%, respectivament), i llegums (+31,8%). També hi va haver un major consum en les categories d’arròs i pasta, però de manera més moderada (+14,3% i +4%).
La botiga tradicional ha anat guanyant pes des de la declaració de l’estat d’alarma, i de creixements modestos s’ha situat en els més importants (+35%), fins i tot per sobre dels supermercats.
Aquests continuen notant els canvis d’hàbits. Mercadona, per exemple, feia públic ahir que ha augmentat un 70% la venda de productes per preparar i conservar els aliments, com ara motlles, paper vegetal i paper de plàstic transparent, recipients hermètics i bosses per a aliments. A la contra, la venda del paper d’alumini, més relacionat amb els embolcalls per sortir de casa, ha caigut un 20%.