Gandia realitza el primer estudi sobre el perfil del turista
El visitant residencial és un universitari entre 25 i 64 anys, amb ingressos superiors als 1800 euros mensuals
El perfil del turista residencial que passa llargues estades a Gandia és el d'una persona d'entre 25 i 64 anys, amb estudis universitaris, amb uns ingressos superiors a 1.800 euros mensuals, procedents de Madrid i amb vivenda pròpia.
Així es desprèn d'un estudi realitzat per un grup d'investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) per a la empresa mixta de promoció turística de la ciutat, Gandia Protur.
Segons ha explicat la regidora de Turisme i presidenta de Gandia Protur, Amparo Miret, es tracta d'un estudi «innovador i pioner», ja que fins ara no s'ha fet cap de similars característiques en tot el País Valencià.
Un dels professors responsables de l'estudi, Enrique Sigalat, ha detallat que els turistes residencials de Gandia tenen com a principal motiu per elegir Gandia «el sol i el clima, venen amb vehicle propi, en grup i s'allotgen a la seua vivenda pròpia».
També ha sigut Sigalat qui ha explicat els trets més importants del perfil del turista residencial, remarcant el fet que «quasi tots tenen un nivell d'instrucció elevat». Segons aquest perfil, els turistes residencials que visiten la platja gandiana, prefereixen els restaurants quan ixen a menjar, i el seu gasto principal va destinat a l'hoteleria.
Un turista a tindre en compte
E.C.Segons ha explicat el professor d'Economia Aplicada de la UPV, Antoni Puig, aquest estudi analitza un tipus de turista «que mereix ser reconegut i que pot ser important per a que Gandia desestacionalitze el seu turisme».
El tercer professor implicat en l'estudi, Vicent Altur, ha afegit que la importància d'aquest estudi radica en que «les dades hoteleres no sempre són aplicables a tot el turisme, com passa a Gandia, on aquest està molt lligat al lloguer i a la residència adquirida».
Altres dades de l'estudi indiquen que els grups d'edad de 65 anys i més, també està molt present a Gandia (un 12% del volum total de la mostra), i venen a la platja buscant «tranquilitat i descans». L'aspecte negatiu que veuen aquests sectors de turistes més majors és la necessitat d'una major oferta d'oci i cultural per a ells.
En aquest sentit, Miret ha explicat que de l'estudi es desprèn també la necessitat de comunicar millor l'oferta que hi ha a la ciutat entre els turistes de la platja. Un fet que, segons la regidora de Turisme, «millorarà amb l'arribada del Tramvia a la Mar, que connectarà, de forma ràpida, els dos motors econòmics de Gandia: el comerç de la ciutat i el turisme de la platja».