societat
Pas endavant en el projecte de la superilla Barcelona
El projecte estel·lar del govern d’Ada Colau per al mandat actual, la conversió de l’Eixample en un espai a la mesura humana combatent l’ús del vehicle privat, va fer ahir una passa endavant amb l’anunci dels despatxos d’arquitectura que han estat escollits per redactar el projecte definitiu. Es tracta de convertir els carrers Consell de Cent, Rocafort, Borrell i Girona –el primer longitudinal i els altres tres transversals– en quatre illes de vianants. Com ja ha passat a les superilles de les Corts, Poblenou i Sant Antoni, es tracta de treure espai al cotxe per destinar-lo a l’ús dels veïns, amb més espai per a vianants, jocs, i un ús social en general. Amb el projecte de l’Eixample, la intenció és crear quatre noves places a les confluències de Consell de Cent amb els carrers Rocafort, Comte Borrell, Enric Granados i Girona. En aquests espais hi predominarà el verd i les àrees de joc. La trama urbana sobre la qual es vol intervenir té una intensitat diària de 300.000 vehicles, fet que l’Ajuntament atribueix al fracàs de les rondes. Amb la tria dels arquitectes ara es passarà a la fase següent, que serà la redacció dels projectes definitius, en què prendran part tots els seleccionats. Tot ha d’estar a punt per tal que les obres puguin començar entre la primavera i l’estiu de l’any vinent per estar enllestides el gener del 2023, poc abans que venci l’actual mandat. El pressupost per convertir els carrers en eixos de vianants és de 32,8 milions d’euros, i el de transformar les cruïlles en places, de cinc milions.