Aposta per l’estació intermodal a Vila-seca
L’opció d’ubicar una futura estació intermodal a Vila-seca pren força després que el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Sergio Vázquez, digués fa uns dies que aquesta ubicació ofereix “més funcionalitat ferroviària i més intermodalitat” que l’opció de construir-la a tocar de l’aeroport de Reus. La decisió, que encara no està presa, s’haurà de consensuar amb la Generalitat i les administracions locals per arribar a un acord. Des del territori, els alcaldes de Reus i Vila-seca defensen que cal triar l’opció més òptima, declaren que no tenen intenció d’entrar en cap disputa i prioritzen la recerca d’una bona connectivitat per a la zona.
Daniel Pi, portaveu de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), assegura que l’estació intermodal de Vila-seca és el projecte que han defensat sempre des de l’entitat. “El terme municipal no és important, el que compta és la funcionalitat de l’estació”, manté, i argumenta que la futura estació intermodal de Vila-seca té l’avantatge que s’ubicaria en l’encreuament de la línia convencional Tarragona-Reus i la d’alta velocitat i permetria passar d’una a l’altra. A més, es podria enllaçar amb el tramvia projectat, el TramCamp. Per això es pot convertir en un punt d’atracció per a Salou, Cambrils, Vila-seca, Tarragona i Reus. Pi explica que és una estació relativament senzilla de construir i donaria intermodalitat a tot el Camp de Tarragona: “Confiem que el territori ho vegi bé perquè estem convençuts que serà un pol d’atracció per a tota la zona.” El portaveu de la PTP considera que una estació vinculada només a l’aeroport no generaria prou volum de passatgers per tenir una oferta atractiva de freqüències. “El que necessita el territori és una estació que generi molta demanda perquè, d’estacions buides on no hi puja ningú, ja n’hi ha massa al nostre territori”, conclou.