Societat

infraestructures

Els controladors fan marxa enrere i no faran vaga a l'agost

Tant els inspectors de trànsit aeri com Aena es mostren convençuts de reprendre les negociacions trencades divendres

Els controladors asseguren que han desconvocat l'aturada per no perjudicar el turisme

No hi haurà vaga a l'agost. Milers de passatgers van respirar tranquils ahir en saber la decisió del comitè executiu de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA), després de més de tres hores de reunió ahir a la tarda amb els representants d'Aena (Aeroports Espanyols i Navegació Aèria). La decisió “és vàlida i definitiva”, i no s'haurà de ratificar a l'assemblea estatal de controladors, va explicar el secretari de comunicació de la USCA, César Cabo. Segons el portaveu, la decisió s'ha pres com un gest de “responsabilitat” per la preocupació que l'amenaça de vaga havia generat “al sector turístic i als passatgers”. De fet, els controladors van decidir ahir avançar la reunió prevista per dijous per la incertesa creada per la protesta.

Després de la trobada, tant els representants de la USCA com els d'Aena van mostrar la seva voluntat de desencallar el conflicte que mantenen des de fa sis mesos i continuar parlant per arribar a un acord per tancar el nou conveni, després que divendres es trenqués la taula de negociacions.

En acabar la reunió, el president d'Aena, Juan Lema, va expressar la seva màxima disponibilitat al “diàleg” i va anunciar que, sense l'amenaça de vaga, avui mateix a la tarda es reprendran les negociacions amb la USCA al punt on van quedar divendres. Lema també va assenyalar que la seva proposta d'oferir un sou de 200.000 euros anuals a canvi de 1.670 hores continua en peu, però que no poden permetre “mantenir el mateix salaris i abaixar el nombre d'hores fins a 1.330”, com va demanar el sindicat USCA, que agrupa el 95% dels 2.400 treballadors d'Aena.

Abans de començar la reunió, celebrada ahir a la tarda a Madrid, el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va demanar als controladors “sentit de la responsabilitat” i un esforç per reprendre les negociacions amb Aena. Mantenir l'amenaça de vaga “no és una actitud constructiva”, va dir Rodríguez Zapatero, ja que genera ”una gran incertesa i efectes negatius” en l'economia.

L'amenaça de vaga tenia milers de viatgers en suspens perquè tan sols als quatre aeroports catalans la vaga podria haver afectat els més de 8.500 vols que hi ha previstos del 22 al 31 d'agost.

8.500
vols
estaven amenaçats per la vaga dels controladors aeris als aeroports catalans.
5-02-10
El Congrés dels Diputats aprova el decret llei que regula la prestació de serveis de trànsit aeri. Entre altres mesures, regula la feina dels controladors, que queda fixada en 1.750 hores laborables i un màxim de 80 hores extres.
5-03
La USCA presenta una demanda a l'Audiencia Nacional contra el decret llei aprovat al Congrés.
18-07
Gairebé la meitat dels controladors de l'aeroport del Prat estan de baixa enmig del que se sospita que és una vaga encoberta del sector.
3-08
La USCA decideix convocar una vaga a tot els aeroports de l'Estat espanyol i anuncia que l'aturada es farà el 18 o el 20 d'agost. Protesten per les decisions adoptades pel Ministeri de Foment de rebaixar-los el sou i eliminar-los privilegis.
6-08
La USCA i Aena trenquen les negociacions perquè Aena exigeix que retirin l'amenaça de vaga.
10-08
Els controladors aeris renuncien a fer vaga i reprendran les negociacions trencades el 6 d'agost.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.