Societat

El sector de la moda confia en el Black Friday i Nadal

El 65% del comerç de proximitat creu que la gent farà més despesa que l’any passat

Confien en els retrobaments familiars i en l’augment de regals que es farà la gent totes aquestes festes

El sector de la moda i els complements del comerç de proximitat –molts establiments del qual estan situats en centres comercials, que van estar afectats per restriccions més d’un any i l’any passat no van poder fer ni Black Friday ni rebaixes d’hivern– és un dels que han patit més greument la crisi i l’acumulació d’estocs, i ara confien en la campanya de Nadal per recuperar-se. Els darrers caps de setmana ja s’han vist els principals eixos comercials del país a vessar i les ganes de la gent de sortir a comprar dona confiança als botiguers, que diuen que ho tenen pràcticament tot comprat i no preveuen que els afecti gaire el temut desabastiment, com a mínim fins a finals d’any. Segons Comertia, l’associació catalana de l’empresa familiar del retail, el 84% dels empresaris preveuen que les compres es faran amb més antelació per aquest Black Friday i el 65% creuen que la gent farà més despesa que l’any passat. Les vendes al comerç de proximitat creixen i l’indicador de Comertia diu que l’octubre passat les vendes van créixer un 2,1% en comparació amb el mateix mes del 2019 i un 44% més que el mateix mes del 2020. En concret, al sector de la moda i els complements el mes d’octubre passat les vendes van pujar un 30% respecte a l’any passat.

“Nosaltres encara facturem un 15% menys del que facturàvem el 2019, però això és un rècord, tenint en compte que als mesos de gener i febrer facturàvem un 50% menys”, explica Antoni Guàrdia, director general de l’empresa de bosses i complements Biba, que té 39 botigues, moltes de les quals en centres comercials o “al centre històric de Barcelona”, on s’ha patit molt per la falta de turistes. En aquest sentit, assegura que les botigues que més els han funcionat i que estan ajudant a reactivar el negoci i equilibrar la balança són les que estan situades en ciutats mitjanes i als barris perquè la gent, amb la pandèmia, ha valorat el comerç de proximitat. Guàrdia assegura que, tot i que ells fabriquen molta cosa a Catalunya i fins i tot ara mateix els productes d’alguna de les seves marques es tinten a Catalunya, una part dels productes (les maletes) es fabriquen a la Xina i, com tots, estan patint pel transport i que arribin a temps. Espera fer una bona campanya de Nadal i que l’empresa arribi a facturar només un 10% menys del que facturava el 2019.

Benito Sports és una altra empresa catalana de proximitat que va patir durant la pandèmia, però la seva directora general, Laura García, assenyala: “Tenim la sort que estem en un sector dinàmic perquè l’esport ha sortit guanyant de la pandèmia, ja que ha estat una de les poques coses que s’han pogut fer.” García assegura que ara mateix estan tranquils perquè tenen estoc de sobra i que “després de l’any negre del 2020”, en què no van poder fer ni el Black Friday als centres comercials, ara afronten la campanya “amb molta il·lusió i ganes”. Recorda que l’any passat també va ser molt mala temporada per vendre roba d’esquí per les restriccions i que també en aquest sector “aquest any serà molt bo”. L’empresa factura un 5% menys que el 2019 però té molta confiança “en les ganes de comprar de la gent i la recuperació de les trobades familiars, que vol dir que es faran més regals”. “No patim pel desabastiment a curt termini però potser sí que ens començarà a afectar a partir del primer trimestre del 2022”, diu García.

Les botigues que més ens han funcionat fins ara són les de ciutats mitjanes i les de barri
Antoni Guàrdia
director general de biba
Tenim confiança en les ganes de comprar de la gent i la recuperació de les trobades familiars
Laura García
dir. general de benito sports
El 84% d’empresaris preveuen que les compres es faran amb més antelació per aquest Black Friday
David Sánchez
president de comertia

Les grans cadenes, en combat pel ‘divendres negre’

Les grans cadenes de roba són un món a part. Durant la pandèmia es van tancar grans locals de milers de metres quadrats al centre de les grans ciutats, llocs on coincidien en pocs metres botigues de la mateixa marca, i van centrar els guanys en la venda per internet. Ara, amb menys locals físics però igualment molt presents en la majoria de ciutats, volen recuperar la clientela (i els turistes) fent un Black Friday molt agressiu. La roba serà, després de la tecnologia, el que més es vengui per aquesta diada, i aquests locals ja estan anunciant que les rebaixes i les promocions no seran només les del divendres 26 sinó que aniran més enllà. El grup Inditex, al capdavant del qual hi ha Zara, comença el Black Friday a l’app el dia abans, amb descomptes de fins al 40% (inassumibles per al comerç familiar i de proximitat). Un altre, H&M, comença el 26, però els descomptes duraran tot el cap de setmana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia