Societat

Foment demana a Colau paralitzar les superilles de l’Eixample: “És un clar exemple de política equivocada”

La patronal alerta que la ’pacificació’ del centre pot fer perdre un 20% de la facturació i 25.000 llocs de treball

Foment del Treball ha reclamat a l’Ajuntament de Barcelona paralitzar les superilles de l’Eixample i obrir un “diàleg constructiu” amb els agents econòmics afectats. “El programa Superilla Barcelona és un clar exemple de política equivocada i que hauria de ser rectificada”, ha apuntat la patronal catalana, que considera que el projecte per ’pacificar’ el centre de la capital catalana és “greument perjudicial des de la perspectiva mediambiental, econòmica i social”. “Una estimació prudent ens indica que, com a conseqüència de la dificultat d’accés a la ciutat per les superilles, es podria perdre al voltant del 20% de la facturació del comerç i de la restauració –uns 3.500 MEUR- i uns 25.000 llocs de treball”, ha calculat Foment.

La patronal liderada per Josep Sánchez Llibre afirma que les superilles afavoriran un increment de la saturació de les rondes i de l’Eixample, “i de retruc un augment d’emissions contaminants i de soroll”. “A més, la tan gastada pacificació dels carrers donarà lloc a un conflicte social entre ciutadans i veïns”, ha continuat Foment del Treball. “Les eventuals millores en uns carrers es veuran anul·lades per l’increment de perjudicis en uns altres, tenint en compte que cada dia travessen l’Eixample uns 300.000 vehicles”, ha recordat la patronal catalana, que el 21 de desembre passat es va reunir amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la segona tinenta d’alcaldia, Janet Sanz, a la seu de Foment.

Un 26% més de cues a l’Eixample: de 14,6 a 18,9 quilòmetres

“A la reunió es va constatar l’ampli rebuig dels sectors econòmics al model urbà que defensa el govern municipal, amb la Superilla Barcelona com un dels més discutits”, ha destapat Foment del Treball, que veu amb alarma com les proves als districtes d’Horta i el Poblenou es volen estendre ara a l’Eixample i part del districte de Gràcia amb “21 nous eixos verds”. La patronal lamenta, primer de tot, el “llenguatge bèl·lic” del consistori per referir-se al vehicle privat: “Només pot ser pacificat el que abans ha estat en guerra”, ha criticat Foment. I, en segon lloc, la patronal assegura que només amb la creació del primer ’eix verd’ les cues es poden incrementar un 26% al centre de Barcelona, de 14,6 a 18,9 quilòmetres, segons un estudi del RACC.

“Al contrari del que calia fer, no s’han establert ni avaluat els efectes de les actuacions a l’Eixample del programa superilla Barcelona des del punt de vista de la mobilitat urbana i metropolitana en el seu conjunt”, ha etzibat la patronal catalana. “El sistema de mobilitat es tensarà cap al conflicte social: s’incrementaran les cues i el temps que moltes persones hauran d’emprar per anar i tornar de la feina o de la ciutat (de compres o gestions, o a activitats culturals, esportives i de lleure), i també farà que les eventuals millores en alguns carrers aniran en greu detriment d’altres vies”, ha conclòs Foment del Treball.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia