800 signatures en un manifest de docents contra la proposta de currículums d’ESO i batxillerat
Critiquen la “imposició” de l’ensenyament per projectes i la reducció d’hores d’algunes matèries
La Plataforma en defensa d’una educació pública i de qualitat ha impulsat un manifest en contra de la proposta de nous currículums d’ESO i batxillerat plantejada pel Departament d’Educació. El manifest, impulsat per professors de secundària i batxillerat, s’ha penjat a Change.org i suma més de 800 signatures. Entre les crítiques, hi ha la reducció del nombre d’hores lectives obligatòries d’algunes matèries i la desaparició de l’optativa de filosofia a 4t d’ESO. En línies generals, lamenten que s’obre la porta a la “imposició” de l’ensenyament per projectes i es mostren contraris a la nova proposta pel que fa a l’avaluació.
En el cas concret del batxillerat, rebutgen la desaparició de la matèria comuna de ciències per al món contemporani i la reducció del nombre d’hores lectives de les tres matèries de modalitat a 1r i l’aposta per l’opcionalitat en les optatives. Els docents veuen “inviable” aconseguir aquesta optativitat sense més professorat ni més aules. Auguren que moltes d’aquestes optatives s’hauran d’acabar cursant a l’Institut Obert de Catalunya, el que creuen que és un dels “objectius amagats” de la conselleria.
Els impulsors alerten que l’esborrany de secundària no té en compte la realitat dels instituts i asseguren que la seva implementació agreujarà encara més les diferències entre l’alumnat que en un futur tindrà més oportunitats a nivell educatiu i l’alumnat més vulnerable.
També critiquen que es diluirà la figura del professor entesa com a persona especialista que dota l’alumnat de coneixements i competències.
Demanen la dimissió de Cambray
D’altra banda, acusen el Departament de “tirar pel dret” i, per això i per la proposta de modificació del calendari escolar, demanen la dimissió del conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray.
Els impulsors del text reclamen la retirada dels esborranys i demanen confeccionar-ne de nous amb la participació i aprovació d’una majoria del professorat de secundària seguint els criteris de qualitat, rigor i exigència “necessaris per formar l’alumnat”.