Societat

6,9 milions d’euros per renovar la catenària entre les estacions de Celrà i Figueres

Els treballs permetran modernitzar l’estesa aèria de contacte al llarg de més de 22 quilòmetres de via

Adif ha adjudicat per 6,9 milions d’euros les obres per renovar tota la catenària entre les estacions de Celrà (Gironès) i Figueres. Les obres permetran modernitzar l’estesa aèria de contacte al llarg de més de 22 quilòmetres de la línia de tren convencional. Sobretot, a la via que va en sentit Barcelona. El contracte s’ha adjudicat a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per EYM Instal·lacions i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques. Les obres tenen un termini d’execució de dos anys. L’actuació s’inclou dins el Pla de Rodalies, amb l’objectiu de modernitzar els equipaments ferroviaris, i els treballs es financen amb els fons europeus Next Generation.

El tram entre les estacions de Celrà i Figueres forma part de la línia d’ample convencional Barcelona-Portbou. Les obres per renovar la catenària s’han adjudicat per 6.939.860,68 euros (IVA inclòs).

Segons subratlla l’administrador ferroviari estatal, l’objectiu és “modernitzar les instal·lacions dotant-les de nous equipaments per augmentar-ne la fiabilitat i durabilitat”. Adif, de fet, concreta que la catenària és “un element essencial per garantir la qualitat de l’explotació ferroviària”, i que les obres per substituir-la en tot aquest tram permetran “reduir la probabilitat d’incidències d’electrificació” en un trajecte “amb una densitat elevada de circulacions” de trens.

En concret, les obres permetran renovar la catenària de la via en sentit Barcelona entre Celrà i Vilamalla (Alt Empordà). I des d’aquí fins a Figueres, en els dos sentits de circulació. En total, els treballs abastaran un tram que s’estén al llarg de 22,7 quilòmetres i que comprèn les estacions de Celrà, Flaçà, Sant Miquel de Fluvià, Vilamalla i Figueres.

Les obres, que es financen amb els fons europeus Next Generation, s’han adjudicat a la UTE formada per les empreses EYM Instal·lacions i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques. El termini d’execució dels treballs, un cop comencin, és de 24 mesos.

Aquesta no és l’única obra de renovació de catenària que Adif porta a terme en aquesta línia. A l’octubre, van començar els treballs per modernitzar l’estesa aèria entre les estacions de Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella (Selva) per 4,7 milions d’euros. I aquest gener, l’administrador ferroviari va treure a licitació la renovació de la catenària entre Figueres i Portbou per 13,7 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.