Societat

Les carreteres de l'Estat són el doble de perilloses que la resta

Trànsit

Les vies amb titularitat del ministeri de Foment són les més perilloses del Principat. Segons dades de l'Observatori de Seguretat Viària de Catalunya, durant el 2006 van concentrar un 30% de la sinistralitat total, tot i que només representen el 17% del quilometratge. Aquestes dades es contraposen a les vies que són propietat de la Generalitat, que tenen percentatges similars sobre el global de l'accidentalitat i el quilometratge.
En els últims tres anys de què es disposen dades les xifres són molt semblants i posen de relleu les deficiències de les carreteres que el ministeri de Foment gestiona a Catalunya. Un de cada tres accidents té lloc en aquest tipus de vies, que no concentren ni una cinquena part del quilometratge. I és que la baixa despesa de l'Estat en carreteres -com va denunciar l'AVUI el 10 de setembre- ha comportat situacions especialment greus, com el cas de la carretera N-II i la N-340.

Una relació causa-efecte
De fet sembla haver-hi una relació causal entre inversió i accidentalitat. En els últims cinc anys la Generalitat ha invertit el doble que Foment en carreteres, la qual cosa li ha permès rebaixar a la meitat l'accidentalitat de les seves carreteres respecte a les de Foment. Són un cas a part les carreteres amb titularitat de les diputacions, que amb un 37% del total del quilometratge amb prou feines pateixen un 14% dels accidents. Això s'explica en part perquè la majoria d'aquestes carreteres són poc transitades.

Les de Foment, en canvi, tot i tenir un trànsit creixent no han rebut les inversions necessàries per dotar-les d'unes bones mesures de seguretat per prevenir accidents. Les xifres parlen per si soles a la N-II i la N-340, on en tres anys han mort 191 persones, un 16% de la mortalitat total a les carreteres del Principat. La seguretat en aquestes vies és molt dubtosa en cas d'accident, ja que es va arribar a aquest 16% de la mortalitat amb només un 9,1% del global d'accidents.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Ordenen el desallotjament d’un pàrquing de Reus per risc “imminent” de col·lapse

Reus
societat

Trenta famílies formaran part de la comunitat energètica del Museu Darder

banyoles
economia

El sistema per reduir les males olors de la planta de biometà de la Galera estarà plenament operatiu en dos o tres mesos

La Galera
comerç

La Copa Amèrica no condiciona gaire el comerç

Barcelona
societat

Unió de Pagesos demana anul·lar el concurs per al lloguer de les terres de Gallecs

Santa Perpètua de Mogoda

Les entitats andaluses es podran instal·lar a Els Bellots el novembre

TERRASSA
INFRASTRUCTURES

Actuen d’urgència per reparar un pont descalçat sobre el Segre

Alàs i Cerc
Societat

Tarragona celebra les festes de Sant Magí amb activitats i espectacles

Tarragona
infraestructures

En marxa el nou dipòsit d’aigua freda per a l’acumulació d’energia frigorífica de la xarxa del TubVerd

Mataró