Societat

Els usuaris del Bicing que no compleixin les normes seran donats de baixa del servei

Els usuaris del Bicing que incompleixin la normativa sobre circulació de vianants i vehicles que intenta regular l'ús de la bicicleta a la ciutat seran donats de baixa del servei encara que hagin pagat un abonament anual. La retirada serà més efectiva a partir del 16 de setembre, quan es comencin a multar les infraccions. A més, per evitar que un mateix carnet sigui utilitzat per diferents persones com passa actualment, o per menors de 16 anys, els usuaris del Bicing estaran obligats a presentar la seva targeta a requeriment dels agents de la Guàrdia Urbana.

Tot i que el sistema de lloguer públic de bicicletes que va començar a funcionar el març passat té una clara normativa d'utilització, la realitat és que el desconeixement de les normes i la falta de cultura de la bicicleta de la majoria dels usuaris del Bicing -que veuen més aquest servei com una forma de lleure que com un sistema de transport com el bus i el metro- ha provocat nombrosos conflictes entre vianants i conductors.
Precisament, la primera premissa que incompleixen molts usuaris del Bicing és que la bicicleta ha de respectar les normes vigents de trànsit com qualsevol altre vehicle, entre les quals la de respectar els semàfors i donar sempre la preferència al vianant. En aquest sentit, la normativa de la bicicleta és molt clara: no es podran ocupar les voreres de menys de cinc metres d'amplada, no es podrà circular a més de 10 quilòmetres per hora, no es podrà portar ningú a la bicicleta i no es podrà circular pel carril Bus. A més, de cara a teòriques responsabilitats per accidents, des de Bicing recorden que l'únic responsable de l'ús que es faci de la bicicleta és l'abonat.

Ampliació del servei
Des que el servei del Bicing es va posar en marxa s'hi han donat d'alta més de 80.000 persones, cosa que ha desbordat les previsions inicials del consistori. A més, en aquest temps s'hi han hagut d'introduir nombroses modificacions per evitar entrar en conflicte amb les empreses privades de lloguer de bicicletes i acabar als tribunals per competència deslleial.

Un cop superat aquest escull i davant l'èxit de la iniciativa, els responsables de mobilitat de l'Ajuntament s'han plantejat ampliar el servei del Bicing. La idea és acabar aquest any 2007 amb el doble d'estacions, unes 200, i el doble de bicicletes: de les 1.500 actuals a 3.000. L'ampliació es durà a terme en funció de la demanda, partint de la base que la quota de 24 euros actual estabilitzarà el servei.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Pere Sala
Ambientòleg, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya

“Ordenar i gestionar bé el paisatge també és rendible”

Olot

La sal més salada: Cardona comercialitza per fi una sal comestible, de gran qualitat i puresa

Cardona
Marc Sabater Armengou
Independents de Vilanova - Som Poble - Alternativa Municipalista

“La nostra acció passa per la crítica constructiva al govern”

Peralada
SOCIETAT

Terrassa impulsa la marca de ciutat per projectar-se a l’exterior

Terrassa
SOCIETAT

Projecte europeu de memòria històrica amb joves de Granollers

Granollers
SOCIETAT

Nova campanya del Carnet Jove de la Cerdanya

Puigcerdà
Política

Mor Encarna Jordan, activista independentista, antifeixista i internacionalista

SOCIETAT

Menys incompliments sanitaris en els locals de tatuatges de l’àrea de Barcelona

Barcelona

L’Ajuntament denuncia per primer cop un fons voltor

girona