Urbanisme assumeix la redacció del nou POUM de Cadaqués, que reduirà el nombre d’habitatges permesos
La comissió aprova definitivament les modificacions de planejament dels terrenys al voltant del futur Campus de Salut
La Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme ha assumit la redacció del nou POUM de Cadaqués per adaptar-lo a la desclassificació de terrenys que impedeix noves urbanitzacions en espais on l'antic planejament sí que ho permetia. "És un municipi amb un alt valor ambiental, paisatgístic, arquitectònic i social, per això excepcionalment estem elaborant el POUM", ha explicat el director general, Agustí Serra, que remarca que va ser una de les poblacions on més superfície van desclassificar amb el pla per blindar la Costa Brava de creixements desaforats. Segons ha informat Acn, Serra recorda que el pla actual és molt antic, data del 1986, i avança que el nou reduirà "al màxim" els habitatges nous permesos.
"És un Pla d'Ordenació Urbanística Municipal molt important", ha afirmat Serra que subratlla que de manera "excepcional" la mateixa direcció general n'ha assumit la redacció. Aquest dimecres l'avançament del POUM ha passat per la Comissió d'Urbanisme de Girona i és el "primer pas" perquè s'acabi convertint en una realitat.
Reducció del nombre d’habitatges permesos a Cadaqués
Per altra banda, la Direcció General d’Ordenació del Territori i Urbanisme ha assumit la redacció del nou POUM de Cadaqués per adaptar-lo a la desclassificació de terrenys que impedeix noves urbanitzacions en espais on l’antic planejament sí que ho permetia.
“És un municipi amb un alt valor ambiental, paisatgístic, arquitectònic i social, per això excepcionalment estem elaborant el POUM”, ha explicat el director general, Agustí Serra, que remarca que va ser una de les poblacions on més superfície van desclassificar amb el pla per blindar la Costa Brava de creixements desaforats.
Serra també recorda que el pla actual és molt antic, data del 1986, i avança que el nou reduirà “al màxim” els habitatges nous permesos.
Llum verda als entorns del Campus de Salut
La comissió ha aprovat definitivament dues modificacions de planejament que són "molt importants" perquè giren al voltant del entorns del futur Campus de Salut. En concret, són les adaptacions al Pla Director Urbanístic del sistema urbà de Girona de l'àmbit de l'encreuament de l'AP-7 amb la C-65 al terme municipal de Salt (Gironès) i, també, l'adaptació del camí dels Carlins a Vilablareix.
"En tota aquesta gran peça s'hi ha treballat durant molt temps per fixar les grans directrius i orientar el desenvolupament d'aquest sector, en el qual també hi ha previst el Campus de Salut i el futur Trueta", ha concretat Serra. Un cop fet això, s'anirà desenvolupant sector per sector. Aquestes modificacions fixen les directrius en relació a infraestructures viàries i soluciona els problemes de congestió i mobilitat actuals perquè preveu el trasllat de la rotonda actual.
Sis habitatges a Begur
La comissió, en canvi, ha suspès la modificació del POUM de Begur als àmbits de Bosc Major i Mas Gispert. Segons ha concretat el director general, és un assumpte "molt complex" perquè està a primera línia de mar i és un sector que no es va poder desclassificar perquè ja hi havia reparcel·lacions i drets adquirits. Amb tot, sí que s'ha reduït el nombre d'habitatges previstos, passant de deu a sis.
Urbanisme no hi dona llum verda, per ara, i demana estudis relacionats amb la integració paisatgística. Tot i això, Serra ha subratllat la "consciència" tant de Govern com dels alcaldes del territori per evitar repetir errors del passat quan, exposa, s'ha "depredat massa sol": "Veiem ara plans i modificacions de planejament que el que fan és reduir-los. A vegades no és suficient però perquè darrere hi ha situacions jurídiques molt complexes per poder-ho assumir perquè ja hi havia drets adquirits".
S'autoritza la implantació d'una via verda a Pals
També s'ha aprovat la modificació de Pals que permetrà habilitar una via verda per a ciclistes i vianants entre el nucli urbà del municipi i els Masos de Pals. En concret, s’ha aprovat com a sistema viari una franja de 850 metres compresa entre les rotondes d’accés a Pals i d’accés als Masos de Pals. Actualment, aquesta zona està ocupada per camps de conreu i el veïnat ja la fa servir per desplaçar-se a peu.
Pals és un municipi dividit en tres nuclis –Pals, els Masos de Pals i la Platja de Pals- molt turístics, especialment durant la temporada d’estiu, quan multipliquen la seva població. Actualment, no existeix cap via verda que connecti aquestes zones i els ciclistes acostumen a utilitzar la carretera GIV-6502 per a circular, el que comporta la formació de grans cues de vehicles a l’estiu.
És per això que es preveu habilitar una via verda que discorri paral·lela al primer tram de la carretera, des del nucli de Pals al nucli dels masos de Pals, per tal de millorar la fluïdesa del trànsit a la GIV-6502 i garantir la seguretat dels ciclistes i senderistes. També s’ha aprovat el projecte d’actuació específica per facilitar-ne l’execució.
Així, el futur carril bici per a bicicletes i vianants consistirà en una calçada de 2,5 m d’amplada transitable que, juntament amb les cunetes laterals i tanques de protecció, assolirà l’amplada total de 4 m. El carril es completarà amb mobiliari urbà, senyalització, bionda i barana de fusta. El projecte ha tingut en compte, en d’altres mesures d’integració paisatgística, la restauració de marges i talussos; el tractament tou i filtrant al llarg de tot el recorregut; l’aprofitament del perfil que ja existeix actualment, així com la revegetació dels talussos i de les zones de terra properes. El pressupost d’execució material del carril bici és de 101.477 euros i el seu traçat ha estat consensuat amb el Consorci de Vies Verdes de Girona.