Societat

Pendents del telèfon i l'ADSL des del 2000

LA NOTÍCIA DEL LECTOR

Els veïns del barri del Ser­rat de l'Amet­lla del Vallès no dis­po­sa­ven de línies telefòniques sobre­res des de l'estiu de l'any 2000. Fins ara per con­trac­tar un telèfon nou havien d'espe­rar que algú es donés de baixa, l'única manera que un altre pogués con­trac­tar la línia. Sem­pre a remolc d'algú, ja que no tenien solució de la com­pa­nyia encar­re­gada, Telefónica. La situ­ació, però, s'ha sua­vit­zat i actu­al­ment quasi la tota­li­tat d'aquest barri dis­posa de línia telefònica i ADSL. Però ara li ha tocat el rebre a la urba­nit­zació veïna, el barri de la Miranda.

Actu­al­ment en aquest barri tenen pro­ble­mes per con­trac­tar línies i con­ne­xi­ons telefòniques de banda ampla. La situ­ació sem­bla que es repe­teix. Des de Telefónica afir­men que "la cen­tral telefònica està molt lluny de la població, i per això el senyal hi arriba amb més mala qua­li­tat". Segons la com­pa­nyia, s'estan duent a terme les actu­a­ci­ons necessàries perquè el pro­blema esti­gui solu­ci­o­nat a prin­ci­pis de l'any que ve.

Aquest cop, però, qui s'ha avançat a la com­pa­nyia de telèfons ha estat l'alcalde de l'Amet­lla, Jordi Pousa, el qual ha pro­ce­dit a la ins­tal·lació d'una xarxa Wi-Fi muni­ci­pal perquè la gent, durant la llarga espera, es pugui con­nec­tar. A la Miranda hi ha prop de 300 cases habi­ta­des, i segons un dels veïns afec­tats, Josep López, "la gent que fa dos anys que viu al poble pot tenir per­fec­ta­ment ADSL, però tots aquells que hi vénen a viure ara no en tenen".

Per Telefónica "no es tracta d'un pro­blema econòmic", sinó que si han tar­dat tant a resol­dre aquest pro­blema és per "la tra­mi­tació dels per­mi­sos per rea­lit­zar ins­tal·laci­ons a la via pública, així com la neces­si­tat de con­cre­tar acords amb d'altres com­pa­nyies". Joa­quim Agui­lar, pre­si­dent de l'asso­ci­ació de veïns del barri del Ser­rat, creu que si "després de tants anys, final­ment han deci­dit donar-nos línies, es deu també a la impli­cació veïnal de l'Amet­lla". Els veïns es mos­tren espe­rançats, ja que, de moment, les actu­a­ci­ons van per bon camí. I si tot va bé l'any que ve ja dis­po­sa­ran d'una con­nexió millor.

Pre­veure la demanda
Telefónica és cons­ci­ent que el muni­cipi ha tin­gut un fort crei­xe­ment i que la gent que hi ha al poble ha pas­sat de tenir-hi una segona residència a viure-hi sem­pre. Per això, aquesta vegada, pre­fe­reix avançar-se als esde­ve­ni­ments i està aixe­cant una nova planta telefònica a la Miranda per ofe­rir una bona con­nexió de banda ampla al barri i més línies telefòniques.

Atès que el barri va tenir un fort crei­xe­ment fa uns anys i que encara segueix crei­xent, des de la com­pa­nyia volen fer les obres necessàries perquè no es repe­teixi el mateix pro­blema del barri del Ser­rat.

Per la com­pa­nyia, "el pro­blema no és que hagi cres­cut, sinó que ho hagi fet de manera tan dis­persa i apar­tada del nucli". Josep López, veí de la Miranda, ha recor­dat que "per a qui veri­ta­ble­ment és un pro­blema tot això és per als que uti­lit­zen casa seva com a lloc de tre­ball. No tenen ADSL i actu­al­ment és invi­a­ble pen­sar a tre­ba­llar sense la xarxa".

Aquesta infor­mació ha estat ela­bo­rada gràcies a la tru­cada de Josep López, veí del barri de la Miranda de l'Amet­lla.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.