Societat

El Govern obre la licitació per desdoblar la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires

Juli Fernández garanteix que els treballs començaran a la primavera i duraran dos anys

El Govern ha iniciat aquest dissabte el procés de licitació de les obres per desdoblar la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires amb un pressupost de 28 milions d’euros. Són 2 quilòmetres que els municipis de la zona han reclamat insistentment ampliar per facilitar el trànsit dels més de 30.000 vehicles diaris que hi circulen i per reduir la sinistralitat de nombrosos revolts. Ara fa un any, el Departament de Territori anunciava la licitació immediata per començar les obres aquest 2022, però el concurs s’ha endarrerit fins ara. En una visita a peu de carretera, el conseller Juli Fernández ha garantit que, amb la licitació ja en marxa, les obres començaran a la primavera. La previsió és que durin dos anys.

Fernández ha celebrat que la licitació permet enfilar una actuació llargament reivindicada “que permetran iniciar una nova realitat per al Baix Llobregat i l’Anoia”, tot augurant que aportarà “millores en benestar, competitivitat i seguretat”. En aquest sentit, ha recordat que els veïns de la zona del Pou del Merlí de Martorell notaran una reducció substancial de trànsit.

El conseller ha definit l’actuació com una “transformació de la mobilitat”, i ha assegurat que el desdoblament dels 2 quilòmetres entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires són el tret de sortida a diverses actuacions que es tiraran endavant el 2023.

És el cas de la variant de Piera, pressupostada en 8 milions d’euros i també pendent des de fa un any, la qual ha d’evitar que 6.500 vehicles diaris travessin el municipi anoienc per anar cap a Hostalets de Pierola. Al mateix temps, Fernández ha dit que el primer semestre del 2023 s’afrontarà la resta de desdoblament de la B-224, la construcció d’una rotonda d’accés a la Beguda i la millora del vial en direcció Sant Sadurní d’Anoia (Alt Penedès).

Ampliar les obres més enllà del tram que es licita ara és un dels reclams que ha remarcat aquest dissabte l’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell. “La gent ens demana que no acabem aquí”, ha asseverat, tot recordant que la via acumula una sinistralitat elevada. Carbonell ha lamentat que el territori “ha perdut moltes oportunitats” pel retard de l’ampliació de la B-224.

A les felicitacions i reclams s’hi ha sumat l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, que ha ressaltat que el territori “necessita un traçat d’alta capacitat, més senzill i segur” per canalitzar el trànsit d’aquesta via. Més enllà de les obres de la primavera, Fonollosa també ha demanat que s’avanci en el tram superior per enllaçar amb la variant de l’AP-7 i l’A-2, amb la mirada posada al futur enllaç amb la B-40.

Nou traçat

En un primer tram de 500 metres, el desdoblament es recolzarà en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell que completarà l’existent, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local i serà cedida als ajuntaments de Martorell i Sant Esteve Sesrovires. La via projectada consta de dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre.

El projecte de desdoblament també preveu una rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]