Societat

El tram central de la línia 9 s'excavarà a més profunditat

Avui ha sortit a exposició pública el traçat central de la línia 9 del metro de Barcelona. La Generalitat va decidir revisar íntegrament els seus projectes de túnels després de l'enfonsament de la cua de maniobres de la línia 5 del metro el gener de 2005 al barri del Carmel. D'aquesta manera, s'ha pretès millorar la seguretat de les obres i minimitzar les afectacions que implicarà la seva execució.

El túnel es construirà amb dues tuneladores, i no amb una, com estava previst en un principi. Això comportarà que aquesta obra es farà en un plaç de tres anys, i costarà gairebé 700 milions d'euros. A més, es farà a més profunditat del que inicialment estava anunciat.

El traçat entre Sagrera - Meridiana i Mandri consta de set estacions repartides en 5,4 quilòmetres, cent metres més del que s'havia previst en el projecte inicial, ja que s'han fet algunes modificacions. Pròximament, sortirà a exposició pública el traç entre Mandri i Zona Universitària, que es la segona part del tram central de la futura línia 9 del metro de Barcelona.

Maragall, Lesseps, Guinardó i Sanllehy són algunes de les noves estacions que ja estan en construcció. El mes d'abril es preveu l'inici de les obres de la futura estació del Putxet.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.