Societat

Més places d'aparcament, per al barri, "encara que sigui pagant-les"

La notícia del lector

Viure a Barcelona i trobar aparcament gratuït al carrer és gairebé impossible. La zona blava i la zona verda s'estenen, com també les de descàrrega o les prohibicions específiques per preservar l'espai als vianants. Però pagant, tampoc no és fàcil.
Al barri de la Guineueta per exemple, els veïns dels carrers Guineueta i Isard calculen que és necessari, com a mínim, un altre pàrquing subterrani amb 300 places per absorbir els vehicles de les famílies de la zona, a banda del que s'està construint al passeig de Fabra i Puig, que tindrà 350 places a un preu a partir de 13.000 euros.

L'Associació de Veïns de la Guineueta reivindica "més pàrquings públics al barri, subterranis i en superfície, però a un preu veritablement assequible per als veïns", i recorda que amb la construcció d'aquests pàrquings, "l'Ajuntament també hi guanya, perquè l'empresa que l'explota paga uns diners que poden revertir en la millora del barri", explica l'Antoni Paredes, secretari de l'entitat veïnal. Segons l'Associació, el districte de Nou Barris té diversos solars en els quals es podrien construir aparcaments "sense cap problema".

Acostumar-se a buscar
Però no tots els veïns del barri creuen que la solució passa pels aparcaments de pagament. La Laura Luján estudia a la UAB i fa mesos que ha renunciat al transport públic "perquè cada dia era un drama". Ara es desplaça en cotxe i s'ho munta com pot per deixar-lo al carrer sense pagar ni un euro: "No em puc permetre comprar o llogar una plaça. Prou feina tinc a mantenir el cotxe. Quan t'acostumes a buscar aparcament, trigues una mica, però ja saps on en pots trobar segons l'hora que sigui", assegura.

Ella creu que caldria fer una mica més estretes les voreres o adaptar alguns espais perquè els cotxes aparquessin en bateria als carrers. En canvi, al Francisco, jubilat i sense vehicle propi, ja li sembla bé que es limiti l'aparcament en l'espai públic, ja que "les voreres són més amples i més còmodes per al vianant".

L'Ajuntament és partidari d'alliberar espai públic i construir aparcaments subterranis allà on es pugui. Pel que fa a la petició dels carrers Guineueta i Isard, la regidoria de Mobilitat assegura que "l'aparcament del carrer Guineueta és un dels que s'està estudiant en el pla d'aparcaments", i recorda que al districte de Nou Barris ja hi ha més de 10.000 aparcaments subterranis construïts sota tutela pública, 3.087 dels quals pertanyen als edificis de les promocions públiques d'habitatges.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la col·laboració d'A. Paredes, secretari de l'AV Guineueta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.