El centre comercial Espai Gironès augmenta un 18% les vendes durant el 2022
L’arribada de la botiga Primark a Salt ha generat un “efecte crida” que atrau visitants tant del nord de la demarcació de Barcelona com de la Catalunya del Nord
L’Espai Gironès de Salt ha tancat el 2022 amb un volum de vendes de 132 milions d’euros. Es tracta d’un 18% més que el 2019, any de referència en la majoria de comparacions estadístiques. Segons informa l’ACN, un dels motius d’aquest creixement és l’arribada de la marca Primark al centre comercial, que el desembre del 2021 va obrir un local de 3.700 metres quadrats i va contractar 80 persones en la botiga més grossa que hi ha a l’Espai Gironès fins al moment. En aquesta línia, el gerent del centre, Pau Jordà, va assegurar que l’arribada d’aquesta marca ha provocat “un efecte crida” que ha beneficiat la resta de locals de roba i calçat que hi ha al centre comercial. De fet, Jordà va indicar que habitualment l’obertura d’aquestes grans marques genera “un impacte negatiu” en la resta de locals però en el cas del Primark no ha passat i “han acabat creixent tots”.
Per altra banda, en l’àmbit de la moda, les botigues han crescut un 19,6% en vendes, una xifra superior a la mitjana de tot l’Espai Gironès. A més, aquest augment de les vendes ha tingut lloc amb un volum similar de visitants, ja que el centre comercial ha registrat un 6% més de persones respecte al 2019. És a dir, els visitants han gastat més durant aquest últim any.
En paral·lel, Jordà també ha indicat que l’obertura de la botiga s’ha convertit en “un pol d’atracció” per a un públic més llunyà. Per això, durant el 2022 es van registrar més compradors del nord de les comarques de Barcelona i de la Catalunya del Nord i del sud de l’Estat francès. D’aquesta manera, com que els visitants venien de més lluny, aprofitaven la visita per menjar, la qual cosa també ha repercutit en un important augment de les vendes de restauració. Concretament, han crescut un 80% en comparació amb el 2019.
Més enllà de l’efecte crida que ha provocat l’arribada del Primark a l’Espai Gironès, el gerent també atribueix les bones xifres del 2022 a “una suma de factors”. En aquest sentit, part de l’augment de vendes també és degut a la represa de la plena activitat després de les restriccions de la pandèmia i això també ha implicat un canvi d’armari.