gastronomia
Ben enllaunats!
Un empresari català presenta a la Barcelona Wine Week una col·lecció de vins i escumosos servits en llauna
Entre les curiositats i novetats que es poden veure en aquesta tercera edició de la Barcelona Wine Week (BWW), que dilluns va obrir les portes al pavelló 8 de la Fira de Barcelona, a Montjuïc, hi ha els vins i caves enllaunats. Sí, enllaunats, ideals per poder-los dur en una cistella si es vol fer un pícnic de luxe o per anar a la platja i poder beure un vi fresquet i no una cervesa. Aquesta forma de beure vi a casa nostra és encara una raresa però en molts països del món, els Estats Units, per exemple, o Austràlia o Sud-àfrica, països amb menys tradició vinícola que a casa nostra, és una moda que creix.
Tot i que per a molts és un sacrilegi que un vi o un escumós se serveixi en una llauna, com si fos una Coca-Cola o una tònica, era evident que tard o d’hora s’havia d’inventar i, de fet, a l’Estat ja hi ha alguna empresa que en fabrica. Aquí a Catalunya, l’empresari de Sant Sadurní d’Anoia Joan Anton Romero va crear Glass Canned Wines i avui ven vi blanc, vi negre, vi rosat, vi escumós blanc, vi escumós rosat, vermut i sangria en llauna. Aara està iniciant, també, una gamma de vins sense alcohol, un sector on també creix la demanda.
Glass Canned Wines té com a principal objectiu “aconseguir la felicitat dels nostres clients, d’on siguin i com siguin” . Els vins enllaunats son, explica Joan Anton Romero “de primera qualitat i de proximitat” ja que la matèria primera la compra en una cooperativa del Penedès. I l’envàs, diu, “és un envàs del segle XXI , resistent, reciclat i reciclable”.
La tercera edició de la Barcelona Wine Week, apropa als professionals del sector les principals novetats del món del vi i els escumosos de tot l’Estat. De fet, és el sector del vi de referència de l’Estat. Hi ha més de 800 cellers exposant el seu producte, 250 dels quals son catalans, i s’espera que fins demà dimecres, que tancarà el saló, hi passin més de 20.000 persones.