Societat

Els usuaris del Bicing suspenen la disponibilitat de bicicletes i d'ancoratges del servei

Transport públic

Els usuaris puntuen el servei del Bicing amb un 6,64 sobre deu, tot i que suspenen la disponibilitat de bicicletes amb un 4,54 i d'ancoratges amb un 4,90. Els aspectes a millorar són la resposta rebuda després d'haver fet una reclamació (5,53) i l'estat de manteniment de les bicicletes (6,09). El que valoren més positivament és el model de bicicleta (7,2), la situació de les estacions (7,2), la facilitat d'utilització del servei (4,2) i la tarifa d'abonament anual (6,8).

Francesc Narváez, regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha presentat aquest dilluns les dades de l'enquesta, realitzada el maig de 2008 de manera aleatòria i per correu electrònic a 2.965 abonats que han utilitzat el servei un mínim de cinc vegades.

Actualment el Bicing compta amb 151.479 abonats, 367 estacions i 5.500 bicicletes en servei. Narváez ha explicat que a finals de juliol d'aquest any finalitzarà la "implantació definitiva del Bicing" amb un total de 384 estacions repartides per diversos districtes i un màxim de 6.000 bicicletes. La resta d'estacions fins arribar a les 400 de moment no es poden instal·lar ja que es troben en zones d'obres.

Canvis al Bicing

L'Ajuntament preveu limitar el creixement del Bicing, per aquest motiu durà a terme diferents canvis per a consolidar-lo. D'aquesta manera, el setembre es milloraran els sistemes d'informació de servei, es millorarà el sistema d'ancoratge amb la incorporació d'un led més gran i un avís sonor, i el juny es reforçarà el servei d'atenció al client. A més a més, es pretén realitzar altres millores tot i que encara no s'ha anunciat quan. Aquestes són un augment del nombre de vehicles de distribució i la incorporació d'un comprovant que mostri que la bicicleta ha estat retornada correctament per tal que es generi un rebut a la zona d'usuari del web.

Un accident per cada 108.000 usos

Narváez ha exposat que l'ús mig d'utilització del Bicing és de 16,8 minuts els dies laborables i 21,8 minuts els dies festius. El regidor ha destacat que des de la implantació del servei hi ha hagut "només 83 accidents" d'un total de 8,7 milions de desplaçaments. Hi ha hagut un accident per cada 108.000 usos i només en tres casos els accidentats han acabat a l'hospital.

Cada dia es realitzen uns 39.500 viatges, dels que un 1,5% deriven en queixes, reclamacions o suggeriments. En concret, cada dia hi ha 4.500 visites a la pàgina web, 1.200 trucades, 300 visites a l'oficina d'atenció a l'usuari de la plaça Carles Pi i Sunyer i 150 correus electrònics rebuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Barcelona intensifica les inspeccions per prevenir infraccions de normativa municipal

Barcelona

El pla per intervenir a les rieres es redactarà el 2025

TERRASSA

Poma de Girona preveu una de les collites més grans dels últims anys

LA TALLADA D’EMPORDÀ
medi ambient

Un veler vessa gasoil després d’encallar-se en unes roques a Sant Pol de Mar

Sant Pol de Mar

Diversos CAP de l’Alt Empordà col·laboren en un projecte destinat a transmetre els drets dels infants

BÀSCARA

Tres empreses opten a la concessió de la neteja, la més important de la ciutat

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Creen “Orgull de Noguera” per fomentar l’estima dels joves cap a la comarca

Balaguer
ciència

La URV converteix la gelatina en filtres de llum per a lents d’aparells òptics

Tarragona

SMObilitza’t proposa 21 activitats per millorar l’ocupació laboral

GIRONA