Societat
Nou metro per a una comarca, tren per a dues
LA NOTÍCIA DEL LECTOR
Diuen que no plou mai a gust de tothom. Els usuaris de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) comprovaven el passat 9 de febrer com desplaçar-se entre Martorell i la Plaça Espanya de Barcelona es convertia en un pas tan fàcil com agafar el metro. Sense horaris ni previsions: arribar a l'estació i pujar al tren. I és que l'arribada del servei de metro ha suposat un augment de la freqüència de pas dels combois, que ara passen cada cinc minuts en hora punta i cada vuit minuts i mig la resta del dia. Les noves mesures introduïdes fa dues setmanes també afecten positivament els viatgers del tram de Manresa i d'Igualada, que han vist triplicada l'oferta de què disposaven anteriorment: ara tenen un tren cada 20 minuts en hora punta i cada mitja hora la resta de la jornada.
Però tot i l'aparent millora, no tots els usuaris han quedat satisfets. Alguns dels que agafen el tren a les poblacions del Bages i de l'Anoia situades més enllà de Martorell preferirien que el 9 de febrer no hagués arribat mai. Aquest és el cas del Carles Sabater, que cada dia va i torna de la feina d'Abrera a Barcelona: "S'han sacrificat uns usuaris per beneficiar-ne uns altres". Segons aquest usuari dels ferrocarrils, ara tarda entre deu i quinze minuts més per fer el mateix trajecte, un recorregut que fa en gairebé una hora. El nou servei de tren, que es va inaugurar un cop restablerta la circulació pel túnel del Gornal -malmès per les obres del TGV a l'Hospitalet de Llobregat- suposa que els combois facin totes les parades i que arribin més tard a les destinacions del Bages i l'Anoia. "Al final serà més fàcil anar en tren de Tarragona a Barcelona amb el TGV que fer-ho des d'Abrera o Olesa de Montserrat", denuncia el Carles, que afegeix que "cada vegada hi ha més motius per abandonar el transport públic i optar pel vehicle privat". Amenaça de convertir-se en un nou usuari del vehicle privat que col·lapsi els accessos sud de la ciutat, ja prou carregats després dels mesos sense FGC a ple rendiment per l'esvoranc del Gornal i els talls del servei entre el passat octubre i aquest febrer.
Bé comú
Des de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) asseguren que els metros comarcals suposen un important benefici per al conjunt dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia i afegeixen que l'objectiu és aconseguir que els viatgers no vagin a buscar el tren a una hora determinada sinó que el concepte sigui anar a l'estació a agafar el metro. Tot i reconèixer que això allarga el trajecte des d'Abrera d'alguns trens, FGC considera que aquesta circumstància es veu compensada per l'increment de serveis i pel benefici que suposa per a la resta d'usuaris de la línia. Des de Ferrocarrils s'assegura que, de vegades, el benefici comú comporta "petits ajustos puntuals" per a una part més reduïda de població, ja que els municipis afectats tenen força menys veïns que els del tram Martorell-Barcelona.
Aquesta informació ha estat elaborada gracies a la col·laboració de Carles Sabater, veí d'Abrera.
Però tot i l'aparent millora, no tots els usuaris han quedat satisfets. Alguns dels que agafen el tren a les poblacions del Bages i de l'Anoia situades més enllà de Martorell preferirien que el 9 de febrer no hagués arribat mai. Aquest és el cas del Carles Sabater, que cada dia va i torna de la feina d'Abrera a Barcelona: "S'han sacrificat uns usuaris per beneficiar-ne uns altres". Segons aquest usuari dels ferrocarrils, ara tarda entre deu i quinze minuts més per fer el mateix trajecte, un recorregut que fa en gairebé una hora. El nou servei de tren, que es va inaugurar un cop restablerta la circulació pel túnel del Gornal -malmès per les obres del TGV a l'Hospitalet de Llobregat- suposa que els combois facin totes les parades i que arribin més tard a les destinacions del Bages i l'Anoia. "Al final serà més fàcil anar en tren de Tarragona a Barcelona amb el TGV que fer-ho des d'Abrera o Olesa de Montserrat", denuncia el Carles, que afegeix que "cada vegada hi ha més motius per abandonar el transport públic i optar pel vehicle privat". Amenaça de convertir-se en un nou usuari del vehicle privat que col·lapsi els accessos sud de la ciutat, ja prou carregats després dels mesos sense FGC a ple rendiment per l'esvoranc del Gornal i els talls del servei entre el passat octubre i aquest febrer.
Bé comú
Des de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) asseguren que els metros comarcals suposen un important benefici per al conjunt dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia i afegeixen que l'objectiu és aconseguir que els viatgers no vagin a buscar el tren a una hora determinada sinó que el concepte sigui anar a l'estació a agafar el metro. Tot i reconèixer que això allarga el trajecte des d'Abrera d'alguns trens, FGC considera que aquesta circumstància es veu compensada per l'increment de serveis i pel benefici que suposa per a la resta d'usuaris de la línia. Des de Ferrocarrils s'assegura que, de vegades, el benefici comú comporta "petits ajustos puntuals" per a una part més reduïda de població, ja que els municipis afectats tenen força menys veïns que els del tram Martorell-Barcelona.
Aquesta informació ha estat elaborada gracies a la col·laboració de Carles Sabater, veí d'Abrera.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.