Societat

comerç

El passeig de Gràcia, el carrer més car de l’Estat

El passeig de Gràcia ja s’ha convertit en el carrer amb les botigues més cares i luxoses de l’Estat, per davant del Portal de l’Àngel o dels carrers Serrano i Preciados de Madrid, segons la consultora immobiliària Laborde Marcet. La reactivació econòmica i l’arribada de turistes estrangers han propiciat la reactivació d’aquest carrer on, com explica Ángela Sánchez, directora de comerç al detall d’aquesta consultora, el 2022 van obrir marques de moda internacionals, com ara Ralph Lauren, la italiana Etro i la multinacional canadenca Lululemon, entre d’altres. Aquestes botigues de luxe noves, que són majoritàriament visitades per turistes amb un poder adquisitiu alt, es van afegir a les ja consolidades de Chanel, Dior, Versace, Prada, Carolina Herrera i Louis Vuitton. En aquesta darrera, aquest mes de març, pràcticament cada dia hi ha cua per entrar-hi.

Però les obertures no s’aturen en aquest carrer, que enguany celebra els 200 anys. La joieria catalana Rabat té previst obrir-hi, aquest mateix any, una tercera botiga i la firma de rellotges Rolex ampliarà de tres a cinc els seus aparadors. D’altra banda, l’holandesa Rituals, amb diversos establiments a Barcelona i altres localitats catalanes, obrirà, a finals d’any, una botiga insígnia de 3 plantes i més de 650 metres quadrats al número 6 d’aquest carrer.

El considerable creixement de l’activitat comercial ha generat, a la vegada, “un repunt del preu dels lloguers respecte dels darrers anys, però avui, tot i els preus elevats, les marques es barallen per trobar-hi un local” assegura Ángela Sánchez, de Laborde Marcet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.