Els colors acromàtics lideren el 81% dels vehicles el 2022, segons BASF
Els colors acromàtics -el blanc, el negre, el gris i el platejat- van representar al món el 81% de la quota de vehicles no comercials el 2022, segons dades de la multinacional alemanya Basf, mentre que guanyen quota nous colors com el groc, el taronja, el beix o el violeta.
Segons dades del ’Report de colors de revestiments automotrius’ de BASF, el blanc manté el lideratge al parc mòbil amb un 39% de quota i el major creixement (2%) de tota la paleta cromàtica, seguit pel negre com a segona opció amb un 18% de representació, el gris (16%) i el platejat (8%).
Pel que fa als tons cromàtics, el blau és l’opció preferida pels clients amb un 8%, cosa que el situa al cinquè lloc general, mentre que el vermell apareix com a sisè color més popular amb un 5%; i el groc, el taronja i el violeta guanyen presència a la majoria de les regions del món amb un 1% de quota cadascun.
Amb aquests registres, la companyia responsable de l’estudi considera que els fabricants d’automòbils estan adoptant una gamma de colors més àmplia i diversa en comparació amb anys anteriors.
El director de comunicació de Faconauto, la patronal de concessionaris d’automoció a Espanya, Raúl Morales, ha relacionat els colors “atípics i minoritaris” com el violeta o el taronja amb vehicles d’alta gamma perquè, segons la seva opinió, són “pràcticament capritxos” per a clients que busquen cotxes més personalitzats.
“El color depèn principalment del tipus de turisme, hi ha models que tenen fama de ser una mica més esportius i aquests acabats solen revestir-se majoritàriament en vermell i negre però també en altres varietats cromàtiques més estranyes com el groc”, ha descrit a EFE.
Després del preu i del tipus de vehicle, Morales considera que, al moment de la compra, el color és un element “molt a tenir en compte”.
Segons la seva experiència en la indústria, molts compradors opten per esperar “un cotxe demanat específicament abans que emportar-se’n un disponible al concessionari” perquè “el color no el convenç”, i fins i tot paguen més per aquest extra en el revestiment de la carrosseria.
Aquest sector va tancar el 2022 amb un total de 1.885.553 unitats venudes a Espanya, una reculada del 5,6% respecte a l’any anterior.
Per regions, l’edició número 70 de l’’Informe global de popularitat de color en automoció’, elaborat per Axalta, companyia líder en pintures i amb alta presència en el sector de l’automoció, revela que Europa és l’única regió mundial on el blanc (21%) té un domini menor respecte a altres colors com el gris (27%) i el negre (22%).
Com a curiositats, segons els seus càlculs, Amèrica del Sud apareix com a única zona del planeta on el color vermell (6 %) s’imposa al blau (4 %); Àfrica és el continent on més representació tenen els vehicles amb varietats cromàtiques atípiques (5 %) i el nombre més gran de turismes verds en circulació es troba a Àsia, amb un dos per cent de quota.