Societat

societat

Barcelona i Lió amb alta velocitat a partir del 13 de juliol

Renfe presenta els seus plans d’expansió a França amb la vista posada en París, on espera arribar l’estiu que ve

Començarà amb les rutes de Barcelona a Lió i la de Marsella, però la gran meta és París, ciutat on voldria ser present ja l’estiu que ve. Renfe ha anunciat avui el seu pla d’expansió a França, que engegarà el 13 de juliol amb la ruta Barcelona-Lió. L’empresa pública de ferrocarrils també unirà amb alta velocitat la capital catalana i Madrid amb Marsella a partir del 28 de juliol, informa l’ACN. El president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat que aquesta és una expansió “molt important” per a Renfe perquè serà la primera vegada que un maquinista de l’Estat espanyol presti un servei comercial en territori francès. El pas, ha afegit, es fa amb “vocació de permanència” i amb l’objectiu de “ser un operador de referència” dins de tot el territori francès.

“Comencem amb Lió i Marsella però amb l’objectiu posat a París”, ha explicat Blanco, tot i admetre que “queda molt treball per fer” perquè el procés és “complex i més lent” del previst. És per això que ha tingut paraules de crítica cap al mercat on es vol expandir, assegurant que l’Estat espanyol “és molt obert a nivell econòmic, com es veu en sectors com les telecomunicacions i l’energia” i que “a la resta de països europeus s’hauria d’aplicar el mateix barem i el mateix nivell d’apertura”.

La connexió internacional permetrà viatjar de Girona a Marsella en 4 hores, de Barcelona a Nimes en 3 hores o de Figueres a Montpeller en dues. En un acte de presentació a l’hotel Barceló Sants, el president de Renfe ha explicat que els bitllets per aquestes noves rutes, que s’operaran sota la marca AVE, es posaran a la venda a partir d’aquest dimecres 21 de juny. Hi haurà ofertes per als primeres trajectes –des de 19 euros–per viatjar des de Montpeller o Narbona fins a Barcelona, Saragossa o Madrid i de 29 euros per a la ruta completa, informa Efe. En una primera etapa, les connexions amb França seran de 16 per setmana, i només els dies laborables, una xifra que augmentarà fins a les 28 al setembre, quan també s’oferiran rutes durant els caps de setmana. El president de Renfe ha insistit que França és un mercat “natural” per a Renfe i ha avançat que l’operador està atent a les licitacions que puguin anar sortint al país gal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.